12:19 - 1401/03/18
کد خبر: 95723

رئیس سازمان انرژی اتمی: ایران هیچ فعالیت هسته‌ای پنهان و نانوشته‌ای ندارد

محمد اسلامی با اشاره به ادعاهای مطرح شده علیه برنامه هسته ای ایران گفت: ایران هیچ فعالیت هسته ای پنهان و نانوشته‌ای ندارد و هیچ سایت و فعالیت معرفی نشده‌ای هم وجود ندارد؛ این اسناد کذایی، یک حرکت سیاسی برای تداوم فشار حداکثری است.

به گزارش سبلان ما ،محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، پیش از ظهر امروز چهارشنبه (18 خرداد) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، در رابطه با نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پیش‌نویس قطعنامه علیه کشورمان، اظهار داشت: این حرکت اخیری که سه کشور اروپایی و آمریکایی انجام داده اند و ارائه پیش‌نویس قطعنامه علیه ایران، یک حرکت سیاسی در راستای سیاست فشار حداکثری است که اهداف اصلی آن با پشتوانه فکری و رهبری رژیم صهیونیستی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به موارد اتهامی کشورهای غربی تصریح کرد: موارد اتهامی آنها ۲۰ سال است که به ایران نسبت داده می‌شود، اگر ایران برجام را پذیرفت به این دلیل بود که این اتهام ها رفع شود و اعتمادسازی صورت گیرد. 

اسلامی بیان کرد:  تفاهمی صورت گرفت که طرف مقابل به آن عمل نکرد و ایران هم‌پذیرفته محدودیتی دربیشتر برنامه هسته ای خود داشته باشد، اما اکنون با این قطعنامه به اول خط برگشته ایم و دوباره همان داستان ها ست.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: ایران ماهها مذاکره کرده و متن توافق تمام شده و در رابطه با تحریم ها نیز گفت و گو شده است؛ در حال حاضر رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی و تخریبی و با زیاده‌گویی و یاوه‌گویی کشورمان را تهدید می‌کند که اگر برنامه هسته ای ایران را متوقف نکند ما متوقف می‌کنیم! مگر قانون جنگل است؟!

اسلامی افزود: ایران هیچ فعالیت هسته ای پنهان و نانوشته‌ای ندارد و هیچ سایت و فعالیت معرفی نشده‌ای وجود ندارد؛ این اسناد کذایی، یک حرکت سیاسی برای تداوم فشار حداکثری است، در حالی که ایران حداکثری همکاری را با آژانس داشته است.

ادامه دارد ...