15:20 - 1401/03/20
کد خبر: 95744

امام جمعه شهرستان نیر:

گره گشایی از زندگی مردم،از رسالت های مسئولان است

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه مسئولان نباید درب خود را روی ارباب رجوع ببندند گفت: اختصاص وقت ملاقات مردمی، گره گشایی از زندگی مردم ازجمله رسالت های مسئولان است.

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه به ویژگی های منتظران واقعی امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: منتظر واقعی کسی است که ابتدا به فکر اصلاح خودش باشد.

این مبلغ اسلامی به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: سیره عملی و رفتاری امام رضا(ع) با مومنین بارزترین جلوه های مهربانی امام هشتم است.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ارزش مردمی بودن بالاتر از انتخاب شدن توسط مردم است.

امام جمعه شهرستان نیر به معیارهای مردمی بودن اشاره کرد و گفت: با مردم زندگی کردن، مثل مردم بودن و با طبقات مختلف مردم مانوس بودن  به معنای مردمی بودن است.

وی به تبیین شاخصه های مسئولین انقلابی برگرفته از توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: عمل به سیره ائمه اطهار(ع) و توجه به محرومین و مستضعفان جامعه اولین شاخصه مسئولان در تراز انقلاب است.

وی از روحیه خدمتگذاری به مردم از جمله شاخصه های مسئولین نام برد و گفت: نگاه از بالا و نگاه آماری جایگاهی در بین مسئولان ندارد و مسئولان باید در مسائل مختلف اقتصادی، نظامی و سازندگی به فکر مردم بوده و در همه حال پای صحبت های مردم بنشینند.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه مسئولان نباید درب خود را روی ارباب رجوع ببندند گفت: اختصاص وقت ملاقات مردمی، گره گشایی از زندگی مردم ازجمله رسالت های مسئولان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلام در سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:  رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر حراست از هویت انقلاب بیان داشتند: نباید اجازه داد نام، یاد و فکر امام  در جامعه کم رنگ و تحریف شود بنابراین همه موظف هستند با جهاد تبیین به مقابله با توطئه های دشمنان بروند.

وی از امید آفرینی در جامعه به عنوان یکی از ضروریات جهادگران در برهه فعلی نام برد و گفت: دشمنان درصدد هستند تا با ایجاد نا امیدی در جامعه به اهداف خود برسند بنابراین همه مردم باید با جهاد تبیین ضمن رسوا کردن دشمنان، پیشرفت های ایران اسلامی در ابعاد مختلف را در جامعه نهادینه کنند.

این مبلغ اسلامی به جنگ روانی دشمنان اشاره کرد و گفت: دروغ و فریب از جمله شیوه های روانی دشمنان در نبرد حاضر است وجهاد تبیین تنها راه خنثی کردن این توطئه دشمنان است.

فاجعه سیاست فشار حداکثری در آمریکا و اروپا

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه سیاست فشار حداکثری در آمریکا و اروپا به ایران اسلامی شکست و بی آبرویی تمام عیار برای غرب و آمریکا بود، گفت: اعترافت مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری برابر مقاومت مردم، وظیفه مسئولان را در خدمت به مردم بیش از گذشته سنگین تر می کند.

وی گفت: بومی سازی اقتصاد مقاومتی، تولید و استفاده از ظرفیت های داخلی استان ها، تکیه بر توانمندی های هر منطقه، میدان دادن به جوانان منطقه باید در اولویت مسئولان قرار گیرد چراکه الان زمان ایستادن و نگاه کردن نیست.

وی از مسئولان خواست تا با صداقت به مردم گزارش بدهند چراکه مسئولیت ها ماندنی نیست اما صداقت در گفتار و عمل منجر به ماندگاری شخصیت ها می شود.

 

انتهای پیام/ج