18:36 - 1401/03/22
کد خبر: 95759

معاون امورهنری و سینمایی ارشاد اردبیل خبر داد:

آغاز به کار نهمین هفته فیلم و عکس سینمای جوانان استان و هشتمین جشنواره استانی فیلم مهر در اردبیل

معاون امورهنری و سینمایی ارشاد اردبیل از آغاز به کار نهمین هفته فیلم و عکس سینمای جوانان استان و هشتمین جشنواره استانی فیلم مهر در اردبیل خبرداد.

به گزارش سبلان ما ، سعید نوریان  عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: نهمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان استان و هشتمین دوره جشنواره استانی فیلم مهر  با برگزاری آئینی در قطعه مفاخر بهشت زهرای اردبیل و با ادای احترام به شهدا  هنرمندان سفر کرده، کار خود را آغاز می کند.

وی گفت: بعد از این مراسم که با حضور جمعی از  هنرمندان استان در روز دوشنبه بیست و سوم خرداد برگزار می شود، گروه های عکاسی با حضور در مناطق مختلف شهر اردبیل با محوریت آسیب های اجتماعی  عکاسی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه نمايشگاه آثار منتخبی از هنرمندان و عکاسان استان در ساعت 15 روز بیست و سوم خرداد در محل فرهنگسرای بانوان استان گشایش خواهد یافت، افزود: فیلم های حضور یافته در این دو رویداد مهم روزهای بیست و سوم تا بیست و پنجم خرداد در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانوان در معرض تماشای هنرمندان و علاقه مندان به فیلم و سینما قرار خواهد گرفت.

وی از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره ها در بیست و ششمین روز از خرداد با حضور مسئولین سینمایی کشور خبر داد  و گفت: نهمین دوره هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان استان و هشتمین دوره جشنواره فیلم استانی مهر پس از چند سال وقفه در برگزاری، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، موسسه گلشن افق آراز برگزار می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل هدف از برگزاری این رویدادهای سینمایی را کشف استعدادها، رونق هنرصنعت سینما، معرفی و نمایش آثار تولیدی فیلم سازان و عکاسان استان و بهره گیری از رسانه فیلم وعکس برای بررسی و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

وی افزود: حوزه عکس و فیلم با ظرفیت و قدرتی که در انتقال مفاهیم و پیام های ارزشی و انسانی دارند، در کاهش آسیب های اجتماعی نقشی مهم و تاثیرگذار دارند.

 

انتهای پیام/ج