15:01 - 1401/04/01
کد خبر: 95844

با حضور مسئول سازمان بسیج سازندگی برگزار شد؛

همایش گروه های جهادی فعال اقتصاد مقاومتی در اردبیل+عکس

همایش گروه های جهادی فعال اقتصاد مقاومتی در اردبیل برگزار شد.

به گزارش سبلان ما ، همایش گروه های جهادی فعال اقتصاد مقاومتی  بعد از ظهر امروز با حضور سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)، مدیران عامل بانک های اردبیل حامی طرح های جهادی و جمعی از مسئولان گروه های جهادی در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در ابتدای این همایش به فعالیت جهادگران در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته گروه های جهادی و جهادگران با تمام وجود در میدان مبارزه با کرونا حاضر شدند و نقش مهمی در در کنترل این ویروس در استان اردبیل ایفا کردند.

وی با بیان اینکه از مجموع 19 مرکز واکسیناسیون کرونا، 9 مرکز متعلق به بسیج و گروهای جهادی بود، گفت: در 10 مرکز دیگر نیز 70 درصد کار بر عهده بسیجیان و گروه های جهادی بود.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه بسیج خادم مردم است، گفت: بسیجیان اردبیل از شمالی ترین نقطه  گرفته تا جنوبی ترین منطقه استان  با اراده راسخ و اهتمام ویژه  در جهت توسعه استان وارد میدان شده و پرچمدار اقتصاد مقاومتی در مناطق کم برخوردار هستند.

سردار محمدی اصل از مسئولان کشوری، دستگاه های اجرایی و بسیج سازندگی خواست با ارائه امکانات و اعتبارات به گروه های جهادی فعال در زمینه اقتصاد مقاومتی ، جهادگران را در ارائه خدمات به مردم و درآمد زایی برای اقشار کم برخوردار جامعه یاری کنند.

مهدی اصلانی رئیس مجمع جهادگران بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) نیز در این همایش به ارائه گزارش عملکرد گروه های جهادی استان اردبیل پرداخت و گفت: بسیج سازندگی استان اردبیل با 2200 گروه جهادی در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی در حال فعالیت است.

وی به تعداد قرارگاه های در حال راه اندازی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: کارهای احداث سه قرار گاه استانی در شهرستان های پارس آباد، اردبیل و خلخال انجام گرفته ، زمین مورد نیاز فراهم شده  و منتظر تخصیص اعتبار برای آغاز عملیات احداث هستیم.

رئیس مجمع جهادگران استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت ها و پتانسیل های بالای جهادگران در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: امیدوارین با اتخاذ تدابیر ویژه راهکاری برای جذب جهادگران در دستگاه های اجرایی استان اتخاذ شود تا با تزریق نیروهای جوان  آب دیده و با تجربه انقلابی و با روحیه جهادی دستگاه های اجرایی نیز شاداب تر از گذشته به فعالیت های محرومیت زدایی و عمران و آبادانی   استان تلاش کنند.

سجاد سروی نماینده گروه های جهادی فعال در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز در این همایش به ارائه گزارش فعالیت خود در زمینه کارگاه های تولیدی اقتصاد مقاومتی در منازل خانواده های کم برخوردار پرداخت  و اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شعار هرخانه یک کارخانه در مناطق کم برخوردار استان اردبیل محقق شود.

وی به ایام پسا کرونا اشاره کرد و گفت: بعد از سپری کردن دوران کرونا کشتی کارگاه های تولیدی، امروز طوفان زده است و نیازمند حمایت جدی مسئولان برای احیا و رویش مجدد است.

 در پایان این مراسم مدیران عامل بانک های جامی صندوق های قرض الحسنه و تعاونی های گروه های جهادی ، جهادگران فعال در زمینه اقتصاد مقاومتی و گروه های جهادی برتر تجلیل شدند.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ج