21:56 - 1401/04/05
کد خبر: 95888

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل :

اصناف تولیدی نقش مهمی در استغال آفرینی دارند/فعالیت ۵۵هزار واحد صنفی در استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در جمع اصناف اردبیل گفت: در طی دو سال گذشته اعطای تسهیلات به صنوف تولیدی برابر تسهیلات اعطای به واحدهای تولیدی بوده است و صنوف تولیدی نیز در بحث اشتغالزایی همپای واحدهای تولیدی پیش رفتند.

به گزارش سبلان ما ، رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در جمع اصناف اردبیل گفت: در طی دو سال گذشته اعطای تسهیلات به صنوف تولیدی برابر تسهیلات اعطای به واحدهای تولیدی بوده است و صنوف تولیدی نیز در بحث اشتغالزایی همپای واحدهای تولیدی پیش رفتند.

وی بیان کرد: برحسب استعلام از بیمه تامین اجتماعی ۴هزار و ۶۷۱ نفر توسط اصناف بیمه شده داریم که این رقم معادل واحدهای تولیدی است.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: در دوران شیوع کرونا با وجود شرایط نامساعد برای اصناف، این قشر با خویشتن داری و کمک‌های مومنانه در کنار مردم بودند و در این خصوص نیز اقدامات قابل توجهی از سوی اصناف و بازاریان شاهد بودیم.

صادقی ادامه داد: در سطح استان ۵۵هزار واحد صنفی وجود دارد که با در نظر گرفتن اشتغال ۲ نفر در هر واحد، شاهد اشتغال بالای ۱۱۰هزار نفر از سوی این صنف هستیم و این رقم نشانگر قدرت و ظرفیت بالای این بخش را دارد.

وی افزود: تورم و نوسانات قیمت و کاهش سرمایه در بازار، تعهد و همدلی اصناف با مردم را کم‌تر نکرده است بلکه اصناف ثابت کردند که در کنار مردم هستند.

 

انتهای پیام/ج