13:57 - 1401/04/09
کد خبر: 95921

در نشست کمیته فضای مجازی کنگره ملی شهدای استان اردبیل مطرح شد؛

کارگروه تولید محتوای دیجیتال ویژه کنگره شهدا راه اندازی می شود/ لزوم بسیج فعالین رسانه ای در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اردبیل از راه اندازی کارگروه تولید محتوای دیجیتال ویژه کنگره شهدا در اردبیل خبرداد و گفت: از همه ظرفیت های استان اردبیل، فعالین رسانه ای و تولیدکنندگان محتوای دیجیتال دراستای پیشبرد اهداف کنگره شهدا استفاده می شود.

به گزارش سبلان ما ، نشست کمیته فضای مجازی کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل پیش از ظهر امروز با حضور عبداله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رئیس کمیته فرهنگی و فضای مجازی کنگره ملی بزرگداشت 3400 شهید استان اردبیل، قاسم محمد زاده دبیر کمیته فضای مجازی، علی لطفی مسئول بسیج رسانه استان، حامدی مسئول بسیج جامعه زنان، نماینده روابط عمومی سپاه حضرت عباس(ع) مهدی حسینی مسئول فضای مجازی بسیج شهرستان اردبیل، علی نور علیپور رئیس خانه مطبوعات اردبیل، مهدی محمدی روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اردبیل، محمدلو مسئول امور بانوان استانداری اردبیل، فرشاد فرزانه وش معاون فضای مجازی صدا و سیما در محل کنگره ملی بزرگداشت 3400 شهید استان اردبیل برگزار شد.

کارگروه تولید محتوای دیجیتال ویژه کنگره شهدا راه اندازی می شود

عبداله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کمیته فرهنگی و فضای مجازی کنگره ملی شهدای استان اردبیل در این نشست به اهمیت تبیین سیره عملی و سبک زندگی شهدا در فضای مجازی پرداخت و گفت: به دلیل اهمیت و گستره فضای مجازی در جامعه امروزی، ترویج فرهنگ دفاع مقدس، مقاومت و ایثار و شهادت برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان لازم و ضروری است.

وی به شاخه های متعدد و در حال گسترش فضای مجازی اشاره کرد و گفت: برای اثرگذاری در این فضا باید به دانش روز، تکنولوژی، دانش و ابزارهای این فضا اشنا و مسلط شد تا با تولید محتوای مناسب بتوان ضمن اثرگذاری در این فضا در برابر تهاجم دشمنان نیز ایستادگی کرد.

بحرالعلومی در ادامه سخنان خود به لزوم کاراکتر سازی قهرمانان ملی و استانی در تولید بازی های رایانه ای و اندروید و انیمیشن اشاره کرد و گفت: می توان با طراحی های خاص و جذاب در قالب بازی های رایانه ای و اندرویدی ضمن معرفی عملیات های دوران دفاع مقدس به کودکان و نوجوانان، فرهنگ و معارف دفاع مقدس را به نسل های پیش رو منتقل کرد.

وی خواستار استفاده از همه ظرفیت های استان اردبیل در زمینه تولید محتوای دیجتال برای پیشبرد اهداف فرهنگی کنگره ملی شهدای استان اردبیل شد و گفت: در کنار استفاده از ظرفیت های فضای مجازی بسیج و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می توان با همکاری نهاد های انقلابی همچون سازمان تبلیغات اسلامی و قرارگاه فرهنگی فاطمه الزهرا(س) اثار خوب و ممتازی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و سبک زندگی شهدا تولید و در فضای مجازی منتشر کرد.

مدیرکل فرهنک و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود به ظرفیت رسانه های مکتوب و برخط و مدیران صفحات مجازی در شبکه های اجتماعی در راستای اهداف کنگره ملی شهدای استان اردبیل اشاره کرد و گفت: بسیج رسانه در کنار خانه مطبوعات در شهرستان ها نقش اساسی در این زمینه دارند.

وی به لزوم استفاده از ظرفیت رسانه های محلی در شهرستان ها استفاده کرد و گفت: فضای مجازی فرصتی فراهم کرده تا همه برنامه ها در راستای کنگره ملی شهدای استان اردبیل با کمترین هزینه، بصورت لحظه ای در اختیار مخاطبان در سراسر عالم قرار گیرد چراکه فضای مجازی فرا زبانی، زمانی و مکانی است.

رئیس کمیته فرهنگی و فضای مجازی کنگره ملی شهدای استان اردبیل در ادامه سخنان خود به هنرواره مرزداران اشاره کرد و گفت: بازخوانی وقایع مهم تاریخی و انعکاس رشادت های مرزداران دیار کهن دارالارشاد  در مقاومت خودجوش برابر تهاجمات اجنبی ها از جمله برنامه های کمیته فرهنگی کنگره ملی شهدا است که در سالجاری برگزار می شود.

وی خواستار تولید و انتشار محتوا بر اساس زندگی نامه و وصایای شهدا در فضای مجازی شد و گفت: تولیدات سمعی و بصری کوتاه به ویژه پادکست و ویدئو از شهدا و خانواده های معظم شهدا در فضای مجازی از اثرگذاری بالایی برخوردار است.

لزوم هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی با کمیته فضای مجازی/ جشنواره تولیدات دیجیتال ویژه کنگره شهدا در اردبیل برگزار می شود

قاسم محمد زاده دبیر کمیته فرهنگی کنگره ملی شهدای استان اردبیل نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش فعالیت ها به تشریح ماموریت های کمیته فضای مجاری در کنگره ملی شهدای استان اردبیل پرداخت و گفت: راه اندازی سایت کنگره شهدای استان اردبیل در کنار ساماندهی فعالیت های فضای مجازی، انعکاس رویدادها و برنامه های کنگره ملی شهدای استان اردبیل، تولید و بازنشر اثار دیجیتالی در باره شهدا در فضای مجازی از جمله رسالت های کمیته فضای مجازی کنگره ملی شهدای استان اردبیل است.

وی با بیان اینکه کمیته فضای مجازی به لحاظ گستردگی و اهمیت آن در انتشار برنامه های کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل از جمله مهمترین و با اهمیت کمیته های 20گانه ستاد کنگره ملی شهدای استان اردبیل گفت: به همین منظور همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی با کمیته فضای مجازی لازم و با اهمیت است.

مسئول فضای مجازی بسیج استان اردبیل از بسیج رسانه و خانه مطبوعات خواست تا با ساماندهی بسترهای موجود رسانه ای در سطح استان، رسانه های مکتوب و برخط، ادمین های فعال در شبکه های اجتماعی  و ترغیب و تشویق انها جهت بازنشر اخبار و تولید محتوای انجام گرفته، کمیته فضای مجازی را در راستای انجام بهینه ماموریت های خود یاری کنند.

وی در پایان سخنان خود از برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره تولیدات دیجیتال با موضوع فرهنگ دفاع مقدس، مقاومت و ایثار و شهادت خبرداد و گفت: این جشنواره که در سالجاری برگزار خواهد شد از رسانه های فعال در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تولیدات فاخر با موضوع فرهنگ دفاع مقدس و سبک زندگی شهدا در قالب های متنوع دیجیتال از جمله بازی های رایانه ای و اندرویدی، موشن گرافیک، اینفوگرافیک تجلیل خواهد شد.

لزوم تدوین پیوست رسانه ای برای برنامه های کنگره ملی شهدا

علی لطفی مسئول بسیج رسانه استان اردبیل نیز در این نشست به لزوم ساماندهی فعالین رسانه ای استان در زمینه فرهنگ دفاع مقدس شد و گفت: با احصای نیازمندی های رسانه های استان و رفع موانع و مشکلات می توان از همه ظرفیت های رسانه ای استان در راستای تامین اهداف کنگره ملی شهدا بهرمند شد.

وی به لزوم روایت درست و دقیق از وقایع دفاع مقدس برای نسل حاضر و اینده اشاره کرد و گفت: به همین منظور راه اندازی کارگروه تولید محتوا در کمیته فرهنگی و فضای مجازی لازم و ضروری است.

مسئول بسیج رسانه استان اردبیل خواستار استفاده از تجربیات رسانه ای سایر استان ها در زمینه برگزاری کنگره ملی شهدا شد و گفت: با انتقال این تجربیات می توان ضمن تقویت نقاط قوت ، نقاط ضعف را نیز با تبدیل به احسن، برای کنگره های مربوط شهدا در آینده الگوسازی کرد.

لطفی به لزوم تنظیم پیوست رسانه ای  برای برنامه های در راستای کنگره ملی شهدا اشاره کرد و گفت: با ارائه پیوست رسانه ای در برنامه های پیشنهادی و مصوب می توان ضمن مانور رسانه ای خوب و مناسب از حداکثر توان و ظرفیت رسانه ها برای پوشش برنامه های کنگره ملی شهدا و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کرد.

بهرام عزیزی نماینده دبیراجرایی ستاد کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل در این نشست به تشریح انتظارات ستاد کنگره ملی شهدای استان اردبیل از کمیته فضای مجازی پرداخت و گفت: راه اندازی سایت ویژه کنگره شهدای استان اردبیل، ساماندهی صفخات مجازی در شبکه های اجتماعی، تولید و انتشار اثار مرتبط با شهدای گرانقدر استان اردبیل، انتشار زندگی نامه و وصایای شهدا در بسترهای فضای مجازی و پوشش رسانه ای برنامه های کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل از جمله انتظارات ستادکنگره ملی شهدای استان اردبیل از کیته فضای مجازی است.

در ادامه این نشست روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولین فضای مجازی بسیج شهرستان ها که از طریق ویدوکنفرانس در این نشست حاضر بودند به تبادل اندیشه پرداختند.

در پایان این نشست حکم دبیر کمیته فضای مجازی به قاسم محمدزاده مسئول فضای مجازی بسیج اعطا شد.

انتهای پیام/ج