15:53 - 1401/04/10
کد خبر: 95930

امام جمعه شهرستان نیر:

دیپلماسی متوازن، تامین کننده منافع استراتژیک ایران است/ راه اندازی پویش هر محله یک قربانی برای فقرا

امام جمعه شهرستان نیر به هدف اصلی غرب از احیای برجام اشاره کرد و گفت: غرب تلاش می کنند تا ایران در مسیر شرق حرکت نکند و فعالیت های خود را در چهارچوب هایی مانند بریکس، شانگهای محدود کند.

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این هفته به هدف اصلی غرب از احیای برجام اشاره کرد و گفت: غرب تلاش می کنند تا ایران در مسیر شرق حرکت نکند و فعالیت های خود را در چهارچوب هایی مانند بریکس، شانگهای محدود کند.

وی از کنترل، مراقبت، نگهبانی و نگهداری از خود را ازجمله مصادیق تقوا نام برد و گفت: همانطوریکه چراغ راهنمایی و رانندگی برای تامین امنیت رانندگان و شهروندان نصب شده است، دین هم چراغ راهنمایی دارد.

حجت الاسلام نعمتی از ترک محرمات و ترک کارهای حرام بعنوان چراغ قرمز دین نام برد و گفت: انجام واجبات نیز چراغ سبز دین است.

وی تصریح کرد: بی تقوایی موجب فساد در جامعه می شود.

موانع فرهنگی،  اصلی ترین موانع تحقق ازدواج آسان

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به اول ذی حجه سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: این روز از روزهای بزرگ و به یادماندنی در اسلام است چراکه یادآور فرهنگ ازدواج آسان و سالم در جوامع است.

وی از موانع فرهنگی به عنوان عمده موانع اصلی ازدواج نام برد و گفت: عادت ها، تفاخرها، تکاثرها، چشم و هم چشمی ها، تجمل طلبی ها از مهمترین موانع ازدواج ساده و سالم در جامعه است.

این مبلغ اسلامی از محبت به عنوان ملاک خوشبختی در ازدواج نام برد و گفت: تشریفات خوشبختی نمی آورد.

وی با بیان اینکه مهریه زیاد برای دختر عزت نمی آورد گفت: مهریه سنگین و زیاد علاوه بر اینکه مایه عزت و احترام دختران نیست بلکه عامل بازدارنده طلاق در آینده هم به حساب نمی آید.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه مهریه سنگین برای زنان بد یُمن است، گفت: مهریه کم و ساده موجب خوش یُمنی زن و برکت در زندگی است.

وی از روستای ویرثق به عنوان روستای الگوی ترویج ازدواج آسان در شهرستان نیر نام برد و گفت:  برنامه های خوبی برای ترویج ازدواج آسان توسط فرمانداری ، سازمان تبلیغات اسلامی و متولیان فرهنگی در شهرستان نیز در حال برنامه ریزی و اجرا است.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود با انتقاد از عملکرد صدا و سیما جهت انعکاس رویدادهای شهرستانی گفت: تبیین  فعالیت های سازنده جهت ازدواج آسان از جمله رسالت های صدا و سیما است که متاسفانه این دستگاه فرهنگی به این امر کمتر می پردازد.

وی از صدا و سیمای استان اردبیل خواست تا با سفر به روستای ویرثق شهرستان نیر که بالغ بر 500 خانوار جمعیت دارد و میزان طلاق در این روستا نزدیک به صفر است و در زمینه ترویج ازدواج آسان و سبک زندگی نیز ازجمله روستاها و مناطق نمونه کشور است جهت الگوسازی در سطح کشور نسبت به تهیه برنامه در قالب های متنوع خبری، مستند، گزارش مردمی اقدام و از شبکه های سراسری کشور پخش کنند.

راه اندازی پویش هر محله یک قربانی برای فقرا

این مبلغ اسلامی از خیرین گرانقدر برای کمک به خانواده های کم برخوردار قدردانی کرد و گفت: راه اندازی پویش نذر قربانی هر محله یک قربانی برای فقرا از جمله کارهای نیک و به یادماندنی در شهرساتان نیر است که توسط خیرین و نیکوکاران در حال انجام است.

امام باقر(ع)، پرچمدار اتحاد امت اسلامی

امام جمعه شهرستان نیر به  هفتم ذی الحجه سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) نیز اشاره کرد و گفت: امام باقر(ع) پرچمدار اتحاد امت اسلامی است.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین نقش آفرینی امام باقر(ع) در راستای تعالی امت اسلامی اشاره کرد و گفت: یکپارچه سازی مراسم حج ابراهیمی، جریان ضرب سکه های اسلامی، ایجاد امت متحد اسلامی با تبیین ماموریت جهان اسلامی شیعیان از جمله نقش آفرینی های امام باقر (ع) برای تعالی امت اسلام در دوران کوتاه مدت  امامت ایشان است.

حاج قاسم سلیمانی مصداق بارز النُمرُقه الوُسطی

حجت الاسلام نعمتی به النُمرُقه الوُسطی مد نظر امام باقر(ع) اشاره کرد و گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مصداق بارز النُمرُقه الوُسطی امام باقر(ع) است.

دیپلماسی متوازن تامین کننده منافع استراتژیک ایران

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود  به مذاکرات برجام اشاره کرد و گفت: دیپلماسی متوازن تامین کننده منافع استراتژیک ایران است.

 وی به سفر جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از میزبانی از وزیر خارجه روسیه به کشورمان اشاره کرد و گفت: هدف اصلی غرب احیای برجام یا منافع اقتصادی ایران نیست بلکه آنها تلاش می کنند ایران در مسیر شرق حرکت نکند و فعالیت های خود را در چهارچوب هایی مانند بریکس، شانگهای و تحکیم روابط با روسیه را محدود کنند.

حجت الاسلام نعمتی گفت: دستگاه دیپلماسی کشور باید برای تامین منافع استراتژیک ایران ، در عین حفظ راهبرد اصلی سیاست خارجی که همان شعار نه شرقی و نه غربی است، معادلات جنبی صحیحی را بر اساس منافع  اساسی سیاست خارجی ایران تعریف و تبیین کند.

دیپلماسی فعال، ضرورت پویایی اقتصاد ایران اسلامی 

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود ازدیپلماسی فعال بعنوان ضرورت پویایی اقتصاد ایران اسلامی نام برد و گفت:گروه بریکس که مخالف یک جانبه گرایی آمریکا است در قبال تحریم های آمریکا بر علیه ایران این امکان را به ایران می دهد تا حجم معاملات جهانی ایران افزایش یابد.

وی افزود: راه اندازی کریدورهای ترانزیتی کالا از شمال به جنوب (روسیه و هند) و شرق به غرب(چین به اروپا) در کنار طرح جایگزینی دلار با پول ملی در معاملات  اعضای بریکس در واقع شروعی بر پایان هژمونی دلار در بازارهای جهانی و مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا و تحریم های اقتصادی امریکا است.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه ائتلاف ناتوی خاورمیانه، سرپوشی برای عادی سازی روابط ممالک اسلامی با رژیم مجعول صهیونیستی است، گفت: ماهیت این ائتلاف باید افشا شود.

وی در پایان سخنان خود به حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و گفت: حقوق بشر در واقع ابزار جنایت امریکا است.

امام جمعه شهرستان نیر به کارنامه سیاه آمریکا در طول تاریخ اشاره کرد و گفت:  جرائم جنگی در بیش از 130 کشور جهان،گویای این است که آمریکا شیطان بزرگ  و طاغوت اعظم است.

وی از متولیان فرهنگی خواست در هفته حقوق بشر آمریکایی، به افشای جنایات  آمریکا بر علیه بشریت اقدام کنند.

 

انتهای پیام/ج