16:23 - 1401/04/10
کد خبر: 95931

امام جمعه بیله سوار:

مغان مرکز تولید ثروت در کشور است/لزوم اختصاص بودجه عمرانی به شهرداری ها

امام جمعه بیله سوار با بیان اینکه مغان مرکز تولید ثروت در کشور است گفت: انتظار اهالی و مردم از مسئولین این است که با سفر به این منطقه محروم مرزی، قدمی هر چند کوچک در راستای رفع محرومیت از این منطقه محروم مرزی بردارند.

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام والمسلمین جابر عزیزی امام جمعه بیله سوار در خطبه های این هفته نماز عبادی_سیاسی جمعه این شهر؛ ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی فرارسیدن سالروز پیوند آسمانی امیرمومنان حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) را تبریک گفته خواستار فرهنگ سازی ازدواج آسان در منطقه شد.

عزیزی با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم توسط دولت، خواستار تسریع پرداخت بهای گندم کاران در موعد مقرر شد.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی چندین ساله گمرک بیله سوار در بحث مسافرین چمدانی، از آیت الله رئیسی خواست با سفر به کشور آذربایجان این مشکل اساسی منطقه را حل نماید.

خطیب جمعه بیله سوار با اشاره به مشکلات آب مزروعی کشاورزان، از مسئولان خواست در بحث تخصیص آب به شهرستان ها عدالت را رعایت نموده و همان مقدار که در بالا دست آب توزیع می نمایند به همان مقدار نیز به زمین های کشاورزی این منطقه اختصاص دهند .

عزیزی در ادامه افزود: البته کشاورزان زحمتکش منطقه نیز باید الگوی کشت را رعایت نموده و با کاشت محصولات استراتژیک مورد نیاز داخلی، به تامین مایحتاج ضروری مردم همت نمایند.

امام جمعه بیله سوار با اشاره به شروع نهضت آسفالت ریزی پس از وقفه ی چندین دهه ای در شهر مرزی بیله سوار، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شورا و شهردار بیله سوار، خواستار توجه جدی مسئولین به تنها پارک جنگلی تپه نرگس بیله سوار شد.

وی ادامه داد : باید در بحث توزیع بودجه های عمرانی، منطق توسعه متوازن در سطح استان مد نظر قرار گیرد و بودجه ای اختصاصی و ویژه در اختیار شهرداری ها قرار گیرد تا شاهد عمران و آبادی و توسعه مبلمان شهری باشیم.

امام جمعه بیله سوار گفت: مغان مرکز تولید ثروت در کشور است و انتظار اهالی و مردم از مسئولین این است که با سفر به این منطقه محروم مرزی، قدمی هر چند کوچک در راستای رفع محرومیت از این منطقه محروم مرزی بردارند.

جابر عزیزی در ادامه با اشاره به گرانی های فزاینده و کمرشکن موجود در بازار، از مسئولان دولتی خواست با نظارت جدی و شبانه روزی خود، قیمت برخی اجناس و کالاها را که برخی کارخانه ها و دلالان  غیر قانونی افزایش داده اند به قیمت قبل از آزادسازی یارانه ها برگردانند و در بحث قیمت کالاها و اجناس فرهنگ از کارخانه به خانه را گسترش دهند.

وی افزود: دشمنان ما در کمین هستند که از این جور موارد در کشور به نفع خود استفاده نمایند که وظیفه مسئولین این است در این مواقع با مدیریت استراتژیک خود، مانع عملی شدن سناریوها و توطئه های خبیثانه دشمنان شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار با اشاره به کاهش آمار طلاق در منطقه، به ترویج فرهنگ ازدواج آسان در منطقه تاکید نموده خواستار تسهیل اشتغال و مسکن جوانان شد.

وی در ادامه با اشاره به دیپلماسی فعال و عزتمندانه و نیز نیت خیرخواهانه تیم دیپلماسی خارجی آیت الله رئیسی در بحث مذاکرات برجامی، از گشایش های اقتصادی دولت در آینده ای نزدیک خبر داد.

وی در پایان با اشاره به وجود مشکلات مختلف در سطح شهرستان که ریشه در عدم شایسته سالاری در انتخاب مدیران دارد، از نمایندگان خواست با عدم دخالت در عزل و نصب روسا و مسئولان ادارات دولتی، به وظیفه خطیر نمایندگی خود بپردازند و برای منافع و آینده سیاسی و انتخاباتی خود، منطقه را در باتلاق محرومیت قرار ندهند؛که اگر خدایی ناکرده منافع عمومی مردم به خطر بیافتد من طلبه به تنهایی در مقابل زیاده خواهی تان خواهم ایستاد و از حق و حقوق بحق مردم دفاع خواهم کرد.

 

انتهای پیام/ج