10:34 - 1401/04/14
کد خبر: 95962

مديركل كميته امداد استان اردبيل:

ارائه آموزش های توانمند سازی مددجویان برای ورود به بازار تولید/ آبزی پروری زمینه ساز استقلال اقتصادی افراد بی بضاعت است

مديركل كميته امداد استان اردبيل گفت: حوزه آبزي‌پروري و به خصوص پرورش ماهي‌هاي زينتي در دستور كار قرار دارد تا مددجويان پس از شركت در كارگاه‌هاي آموزشي و دريافت تسهيلات خوداشتغالی بتوانند در اين زمينه وارد بازار كار شده و به استقلال اقتصادي دست يابند.

به گزارش سبلان ما ،حسين دشتي در ديدار با محمد اله‌بخش، مديركل شيلات استان اردبيل با اشاره به اقدامات اين نهاد در توانمندسازي اقشار آسيب‌پذير جامعه، گفت: يكي از فعاليت‌هاي مهم ايجاد اشتغال پايدار براي مددجويان است تا آنها بتوانند به خودكفايي دست پيدا كنند.

وي با اشاره به اينكه 524 نفر از مددجويان تحت حمايت در سه ماهه نخست سال‌جاري وارد بازار كار شده‌اند، بيان كرد: با پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه به خانوار تحت حمايت تلاش داريم مسير توانمندسازي آنها را هموارتر كنيم.

دشتي انعقاد تفاهمنامه همكاري بين كميته امداد و اداره‌كل شيلات استان را از ديگر برنامه‌هاي مهم اين نهاد عنوان كرد و افزود: استان اردبيل داراي ظرفيت‌هاي بسياري در زمينه پرورش ماهي است كه با بهره‌گيري از آن و همياري هرچه بيشتر اداره‌كل شيلات خواهيم توانست براي تعداد بيشتري از مددجويان فرصت‌هاي شغلي جديد ايجاد كنيم.

مديركل كميته امداد استان اردبيل ارائه آموزش‌هاي لازم شغلي و بازاريابي براي محصولات خانوار تحت حمايت را از جمله مهم‌ترين مفاد تفاهمنامه همكاري دانست و گفت: حوزه آبزي‌پروري و به خصوص پرورش ماهي‌هاي زينتي در دستور كار قرار دارد تا مددجويان پس از شركت در كارگاه‌هاي آموزشي و دريافت تسهيلات خوداشتغالی بتوانند در اين زمينه وارد بازار كار شده و به استقلال اقتصادي دست يابند.

وي با بيان اينكه فروش محصولات همواره دغدغه‌ اصلي خانوار تحت حمايت است، اعلام كرد: براساس تفاهمنامه همكاري، تمهيدات لازم در نظر گرفته خواهد شد تا توليدات كمي و كيفي مددجويان به صورت ساده به بازار عرضه شود.

دشتي با اعلام اينكه اين تفاهمنامه همكاري به مدت سه سال منعقد شده است، افزود: اميدواريم ضمن اشتغال پايدار براي مددجويان تحت حمايت، براي ساير كارجويان نيز شغل مناسب ايجاد شود تا بيش از پيش شاهد توسعه در سطح استان باشيم.

در ادامه اين ديدار، محمد اله‌بخش مديركل شيلات استان اردبيل ضمن قدرداني از فعاليت‌هاي كميته امداد در ياري‌رساني به فقرا و به خصوص اشتغال‌زايي براي مددجويان تحت حمايت، گفت: انعقاد تفاهمنامه همكاري با كميته امداد استان مي‌تواند زمينه‌ساز فعاليت‌هاي گسترده‌تر در عرصه پرورش ماهي باشد.

وي با اشاره به ظرفيت‌هاي توليد آبزيان در سطح استان، بيان كرد: با شناسايي اين ظرفيت‌ها خواهيم توانست گام‌هاي موثرتري را براي توانمندسازي خانوار بي‌بضاعت جامعه برداريم.

اله‌بخش با بيان اينكه از مهم‌ترين محورهاي اين تفاهم‌نامه، آموزش و ارائه خدمات مشاوره در زمينه بهداشت آبزيان، فرآوري و بازاريابي و پرورش ماهي در قفس است، افزود: از ديگر اولويت‌هاي همكاري، بهره‌مندي از روش‌هاي نوين آبزي‌پروري به منظور تكثير و پرورش ماهيان بومي و دريايي و توسعه انواع گونه‌هاي اقتصادي آن است.

مديركل شيلات استان اردبيل با اشاره به اينكه همياري‌هاي همه‌جانبه به خودكفايي اقشار آسيب‌پذير كمك خواهد كرد، گفت: اداره‌كل شيلات در كنار كميته امداد تلاش‌ دارد به رفع محروميت در منطقه كمك كند.

انتهای پیام