13:13 - 1401/04/16
کد خبر: 95991

رئیس حوزه هنری استان اردبیل خبرداد:

فراخوان جمع آوری اسناد و مدارک انقلاب اسلامی مردمی/ کتب اسناد و عکس های انقلاب اسلامی در اردبیل منتشر می شود

رئیس حوزه هنری استان اردبیل از فراخوان جمع آوری اسناد و مدارک انقلاب اسلامی مردمی خبرداد و گفت: کتب اسناد و عکس های انقلاب اسلامی در اردبیل منتشر می شود.

به گزارش سبلان ما ، امیر رجبی رئیس حوزه هنری استان اردبیل پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از پوستر فراخوان جمع آوری اسناد و مدارک انقلاب اسلامی مردمی از چاپ و انتشار کتاب اسناد و عکس های انقلاب اسلامی در اردبیل خبرداد و گفت: اثار جمع آوری شده در قالب اسناد و مدارک، فایل های صوتی و عکس از عموم مردم در قالب کتاب های فاخر چاپ و به عنوان منبع و مرجع در اختیار عموم مردم قرا خواهد گرفت.

وی گفت: با توجه به اهمیت ترویج آثار انقلاب اسلامی و زنده نگه داشتن آرمان‌های انقلاب و انقلابیون برای نسل حاضر و آینده، لازم دانستیم این فراخوان را منتشر و اقدام به جمع‌آوری عکس، اسناد، فایل صوتی و تصویری انقلاب شکوهمند اسلامی می شود

رجبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی سندی گویا از روحیه آزادگی و بزرگی ملت است، اظهار داشت: دراین حادثه عظیم اقشارمختلف از همه جای کشور نقش داشتند و ضرورت دارد تا عکس و اسناد آن جمع‌آوری و برای آیندگان حفظ شود. لذا در نظر داریم از همه کسانیکه شجاعانه در آن ایام اقدام به تهیه عکس کردند تا بسیاری از زیبایی‌های پنهان و آشکاری را که به برکت انقلاب اسلامی و تلاش‌های بی‌دریغ مردم شکل گرفته است به ثبت برسانند دعوت کنیم.

وی افزود: علاوه بر عکاسان مطرح فعال در اردبیل، عکاسخانه‌ها، مجموعه‌داران، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، مردم عادی، مساجد، هیئت‌های مذهبی، ادارات، ریش سفیدان محلات ششگانه، علما و بزرگان و مدارس و مدرسان پیشکسوت حوزه‌های علمیه و مردم شهرها و روستاهای تمام نقاط استان اردبیل مد نظر ماست.  

رییس حوزه هنری استان اردبیل خاطرنشان کرد: در این طرح به واقعه بازار، وقایع روز 23 بهمن 1357، شهدا و شخصیت‌های انقلاب اسلامی، نقش اردبیل در جنبش سایر استان‌ها و حضور عشایر در تمام نقاط استان اردبیل پرداخته می‌شود.  

حسین درازی و سید امین موسوی از فعالان فرهنگی اردبیل و متولیان جمع آوری اسناد و مدارک و عکس های انقلاب اسلامی در اردبیل در ادامه این برنامه به تشریح دیدگاه ها و ارائه پیشنهادات جهت جمع آوری اثار مردمی پرداختند.

شایان ذکراست؛ عموم علاقه‌مندان در شهرستانهای استان اردبیل، می‌توانند جهت مشاهده کامل شرایط فراخوان به سایت حوزه هنری استان اردبیل به آدرس www.Artardabil.ir مراجعه نموده و یا عکس، اسناد، فایل صوتی و تصویری خود را به‌صورت حضوری به آدرس: اردبیل، بالاتر از میدان بعثت، روبروی نیروگاه، حوزه هنری استان تحویل و یا به شماره   09037064997  در شبکه‌های اجتماعی ار سال نمایند.

گفتنی است اختتامیه این فراخوان در ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برگزار و ضمن چاپ عکس‌ها و اسناد منتخب در کتاب نفیسی با نام اهدا کننده، به اهداکنندگان عکس‌ها و اسناد منتخب هدایای نفیسی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/ج