10:48 - 1401/04/23
کد خبر: 96047

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

تحریم ظالمانه علیه ملت‌ها ناشی از خوی استکباری است‌/ علاقه ایران به توسعه روابط با بلاروس

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی بلاروس و ایران گفت: تحریم ظالمانه علیه ملت‌ها ناشی از خوی استکباری است‌.

به گزارش سبلان ما ، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی بلاروس و ایران گت: استقلال کشورها در برابر سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه و زیاده‌خواهانه اهمیت دارد و جمهوری اسلامی ایران همواره بر استقلال خود تاکید داشته و بیش از ۴ دهه با رعایت این اصل با کشورهای دیگر در ارتباط است.

وی گفت: ما معتقدیم آمریکا کدخدا نیست و نمی‌تواند به همه کشورها حکومت کند و هر کشوری قانون و روابط سیاسی و انسانی خود را دارد و استفاده از تحریم ظالمانه علیه سایر ملت‌ها ناشی از خوی استکباری است‌.

نائب رئیس مجلس گفت: ایران علاقه‌مند به توسعه روابط با بلاروس در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی و سیاسی بوده و امیدواریم با استفاده از ظرفیت پارلمان‌های ۲ کشور، به سطح بالایی از روابط دست یابیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت ایران در حوزه‌های مختلف از جمله پزشکی، داروسازی، پروژه‌های آبی، گازی و پتروشیمی و توانمندی‌های بلاروس در زمینه ساخت ماشین‌های سنگین‌ و ترانزیت، می‌توانیم مراودات مثبت و موثری داشته باشیم.

 

انتهای پیام/ج