13:20 - 1401/05/10
کد خبر: 96195

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل:

بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی در دهه اول محرم برگزار می شود

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم و با هدف تکریم شعائر دینی و اسلامی بیش از ۵۰ برنامه مذهبی فرهنگی در فرهنگسراهای شهرداری اردبیل برگزار خواهد شد.

به گزارش سبلان ما ، اباصلت ابراهیمی رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل پیش از ظهر امروز در جلسه تشریح ویژه برنامه‌های ماه محرم تصریح کرد: همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام)، و با هدف تعظیم و تکریم شعائر دینی و فرهنگی و ترویج مفاهیم ارزشمند عاشورایی بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی مذهبی در فرهنگسراهای شهرداری اردبیل اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در دهه اول محرم مراسمات عزاداری و سوگواری در هرپنج فرهنگسرای شهرداری اردبیل برگزار می‌شود؛ افزود: مراسم ادب عاشقی از جمله برنامه‌های شاخص سازمان فرهنگی شهرداری است که باهدف ارتقا معرفت حسینی و انس با مقام ولایت و پیشگیری از انحرافات در عزاداریها در فرهنگسراهابرگزار خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل عنوان کرد: کارگاه آموزشی تربیت فرزند براساس فرهنگ عاشورا، ایستگاه صلواتی و نوحه سرایی، مسابقه‌های داستانی ویژه کودکان، قرائت زیارت عاشورا، فراخوان مجازی حسینیه کوچک من (ارسال شعر خوانی، نقاشی، دلنوشته و ...)، خوانش کتاب بامحتوای ارزش‌های محرم، عصرعاشورایی، و ....ازجمله برنامه‌های این سازمان در این ایام است.

ابراهیمی همچنین به پخت نذری با مشارکت خود اهالی محلات در فرهنگسراها اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مشارکتی با دیگر نهادهای مذهبی و هییت‌های مذهبی و اجرای اردوهای گردشگری و زیارتی نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگسراها است.

وی با اشاره به اینکه فضاسازی فرهنگسراهای شهرداری اردبیل با پرچم‌های سیاه افزود: این اقدام نیز باهدف هویت بخشی در سیمای بصری مراکز فرهنگی انجام شده که فرهنگسراهای شهرداری درمجموع روزانه به بیش از ۵۰۰ مخاطب خدمات آموزشی فرهنگی ارائه می‌دهند.

 

انتهای پیام/ج