15:33 - 1401/05/11
کد خبر: 96202

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

جریان عاشورا اثرگذارترین حرکت فرهنگی است

استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: جریان عاشورا و پیام‌های الهام گرفته از نهضت سیدالشهدا(ع) اثرگذارترین حرکت فرهنگی است که جامعه ما را از هجمه‌های بیگانه مصون نگهداشته است.

امیدعلی رعنایی در گفتگو با خبرنگار سبلان ما ، با اشاره به فهم بالای ملت ایران از جریان عاشورا و درس‌ها و پیا‌م‌های الهام‌بخش آن اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران رویش‌های قابل توجهی را در تقويت جریان ناب نهضت عاشورا و معرفي عبرت‌های آموزنده قيام سيدالشهدا شاهد بوديم که پیروزی در دوران دفاع مقدس و غلبه بر شبیخون‌های مختلف فرهنگی در سايه تاسی به این فرهنگ  عاشورایی بوده است.

وی تربيت یافتگان مکتب عاشورا را شهدا و مدافعان حریم جمهوری اسلامی ایران اعلام و افزود: در این مکتب همت‌ها، خرازی‌ها، باکری‌ها و قاسم سلیمانی‌ها پرورش یافته‌اند که امان از یزیدیان روزگار از صدام لعین گرفته تا داعش و گروه‌هاي فتنه‌گر داخلی و خارجی بریدند.

استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: هرچند امروز دشمن در یک تاکتیک رسانه‌ای سعي دارد تا به هویت حسینی و عاشورایی این ملت خدشه و خدعه وارد کند اما نمی‌داند که خون جاری شده در ۱۴ قرن پیش همچنان در رگ های آزادیخواهان در جوش و خروش است.

رعنایی تصریح کرد: امسال با توجه به شرايط حساس کشور دشمنان خارجی و فریب خوردگان داخلی سعي می‌کنند تا ايام محرم را از ابهت و حال و هوای معنوی دور کنند اما در پايتخت حسينيت این شور و شعور به هم آمیخته نه تنها خاموش نشده بلکه نمود و جلوه متفاوت يافته است.

انتهای پیام/..