08:01 - 1401/05/12
کد خبر: 96207

مداح پیشکسوت اردبیلی:

آیین‌های عزاداری، محور همگرايي حقیقی / جریان محرم فرامکانی و فرازمانی است

مداح پیشکسوت اردبیلی گفت: آیین‌های عزاداری ماه محرم و صفر نقطه وحدت و همگرایی امت اسلامی است که در پايتخت حسينيت نمود آن را به عینه شاهد هستيم.

شهروز اردبیلی در گفتگو با خبرنگار  سبلان ما ،  اظهار کرد: واهمه‌ای که دشمنان از همگرايي امت اسلامی در ماه محرم دارد به معنای واقعی آنها را به هذیان گویی انداخته است چرا که می‌دانند ملت ایران با دو ماه تعزیه و قرار گرفتن در فضای معنوی در طول سال پالايش روحی شده و کید دشمنان را در نطفه خفه می‌کنند.

وی افزود: آنهايي که تلاش می‌کنند مکتب ایرانی را با مکتب اهل بین در نقطه تقابل قرار دهند سخت در اشتباهند چرا که جریان محرم و نمایش اقتدار مکتب عاشورا فرامکانی و فرازمانی است.

رئیس کانون مداحان استان اردبيل گفت: مبلغان شیطان‌صفت رسانه‌های فریب خورده غرب هنوز به عمق عشق و ارادت ملت ایران به ویژه نسل جوان به مکتب سیدالشهدا(ع) واقف نیستند و سعي می‌کنند طراحی‌ فتنه بی پایه و اساس خود را در ابعاد مختلف استمرار دهند.

شهروز اردبیلی تاثیرات فرهنگ حسینی را بر زندگی و شئونات ملت ایران يادآور شد و بيان کرد:  حرکت تأثيرگذاري که امروز شاهد آن هستیم با تقويت مولفه‌های فرهنگ معنوی عاشورا پایدارتر شده و زمینه را برای استحکام فرهنگ حسینی و عاشورایی فراهم می‌کند.

انتهای پیام/.