14:54 - 1401/05/13
کد خبر: 96226

همزمان با ایام سوگواری دهه اول محرم انجام گرفت؛

ایین رونمایی از کتاب و نمایش رادیویی خطبه منا سیدالشهدا (ع) در اردبیل +عکس

کتاب و نمایش رادیویی فریاد رهایی، با موضوع خطبه منا سیدالشهدا (ع) با هدف ترویج فرازها و پیام‌های امام حسین (ع) در سراسر جهان، طی آئینی با حضور مسئولان در اردبیل رونمایی شد.

به گزارش سبلان ما ، پیش از ظهر امروز طی مراسمی با حضور مصطفی افضلی فرد نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و رئیس کانون هم‌اندیشی انقلاب اسلامی اردبیل ، ملا احمدی مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل، عبداله بحرالعلومی مدیرکل اوقاف و امور خبیریه استان اردبیل، امیر رجبی رئیس حوزه هنرس استان اردبیل و جمعی از علاقمندان و عزاداران حسینی آیین رونمایی از کتاب فریاد رهیی و نمایش رادیویی خطبه منا سیدالشهدا (ع) در نگارخانه خطایی واقع در مجموعه فرهنگی و هنری شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد.

 افضلی فرد در این مراسم به تبیین اهمیت ترویج خطبه منا حضرت سیدالشهدا(ع) در برهه فعلی در جامعه پرداخت و گفت: هدف از این کار مهم، احیای ارزش‌های ولایی مغفول بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) است 

وی با بیان اینکه این اثر برای نخستین بار در کشور تهیه شده است، گفت: نمایش رادویی خطبه منا که برای اولین بار در کشور تولید شده است شامل ۲ بخش است که در بخش اول به شرح ۱۷ فضیلت از فضائل بی پایان مولا علی (ع) پرداخت شده و در بخش دوم نیز به اهمیت و رسالت امامت و ولایت در جهان اسلام اشاره شده است.

افضلی فرد تصریح کرد: برای ترویج و تبیین خطبه منا سیدالشهدا (ع) نه تنها در استان و کشور بلکه در کل جهان رسالت داریم و این نمایش رادیویی  که به ۱۳ زبان زنده دنیا و برای ۱۲۵ کشور جهان از طریق صداوسیما پخش خواهد شد سرآغاز فعالیت ها در این رابطه است.

رئیس کانون هم‌اندیشی انقلاب اسلامی اردبیل  گفت: طبق تاریخ طبری و متون و مستندات اهل سنت، خطبه منا امام حسین (ع) تنها خطبه ای است که امام با شدت و حدت برای نشر و ترویج آن تاکید کرده است ولی متاسفانه  دچار مظلومیت و غربت شده است.

نمایش رادیویی فریاد رهایی با موضوع خطبه منا سیدالشهدا به نویسندگی ایرج فتحی جلفا و کارگردانی میرجلیل میرحمیدزاده  در ۱۰۱ دقیقه و با هنرنمایی 16 بازیگر و صداپیشه در نقش های اصلی و فرعی به عنوان بلندترین نمایش داستانی و مذهبی برای نخستین بار در صدا و سیمای مرکز اردبیل تهیه شده است.

انتهای پیام/ج