16:57 - 1401/05/14
کد خبر: 96233

امام جمعه پارس آباد:

فریضه امربه معروف و نهی از منکر برای همگان واجب است / به امورات خبرنگاران رسیدگی شود

امام جمعه پارس آباد گفت : امربه معروف و نهی از منکر حق الناس است و فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای همگان واجب است.

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس آباد در خطبه های نماز جمعه این  هفته که با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلای امام خمینی (ره ) برگزارشد ضمن عرض تسلیت به ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی و دعوت مردم به رعایت تقوا الهی اظهار کرد : رعایت حق الناس در امر به معروف و نهی از منکر اهمیت داردو فریضه امربه معروف و نهی از منکر برا ی همگان واجب است.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امر بسیار مهمی می باشد.

وی با اشاره به اینکه شهادت امام حسین (ع) در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر بوده است، ادامه داد: این فریضه تنها شامل یک طایفه و عده خاصی نیست بلکه باید همه مسیولان و افراد جامعه نسبت به این مهم احساس مسوولیت کنند.

باقری بنابی با بیان اینکه ترویج و تبیین فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیاز به عزم همگانی دارد، افزود : امام حسین (ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است و هدف از قیام این امام بزرگوار هم احیای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

خطیب نماز جمعه پارس آبادگفت: عمل به آنچه امام حسین(ع) برای آن قیام کرد و به شهادت رسید نشان از حسینی بودن ما است بنابر این باید توجه ویژه به امر به معروف و نهی از منکر شود.

وی به خصوصیات فرد متقی پرداخت و گفت : امانتداری از مهمترین خصوصیات فرد متقی است و کسی که امانتداری ندارد ایمان و تقوا ندارد.

وی با بیان اینکه باید بندگان در هر شرایطی امانتدار باشند و عین امانت را به صاحب اصلی آن اگر چه بنده خوبی نباشد برگردانند، ادامه داد: امانتداری از صفات خوب بندگان الهی است و نباید از آن غافل شویم.

امام جمعه پارس آباد افزود: مسئولان صداقت و امانتداري را سرلوحه و جزء اولويت هاي خود قرار دهند.

رئیس شورا ی فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد به رعایت حقوق زنان در خانواده پرداخت و ادامه داد: در جهان امروز خشونت و بد رفتاری علیه زنان به یک مساله عادی تبدیل شده است و حال آن که اسلام، محبت به زنان را معیار ایمان قرار داده است.

باقری بنابی گفت : در هیچ دین، مکتب و فرهنگی به اندازه اسلام نسبت به رعایت حقوق همسر سفارش نشده است و حسن مشارکت و با اخلاق خوب در خانواده باعث دوام زندگی زناشویی می شود.

وی تصریح کرد : حسن خلق موجب نورانی شدن پرونده انسان در قیامت می‌شود تا جایی که نبی خدا(ص) فرمود: نزدیک‌ترین شما به من در قیامت خوش اخلاق‌ترین شماست .

رئیس شورا ی فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد با بیان اینکه  در هفدهم مرداد ، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. و امسال روز خبرنکاری مصادف با عاشورای حسینی است از مسئولان خواست به امورات خبرنگاران رسیدگی شود.

امام جمعه پارس آباد گفت : بهترین صفت برای خبرنگار، امانتداری و راست‌گویی است  .

وی با بیان اینکه کار رسانه فرهنگ‌سازی است، گفت: آنهایی که قلم به دست می‌گیرند باید حواسشان را جمع کنند علیه کسی حتی دشمنان خود بدون رعایت انصاف ننویسند، رسانه و نویسندگان باید مراقب باشند حقی از دیگران ضایع نکنند.

وی ابراز داشت: رسانه‌ها نقش مهمی در احیای فریضیه مهم امر به معروف و نهی از منکر دارند و امیدواریم با همراهی رسانه‌ها بتوانیم این فریضه را در جامعه احیا کنیم.

امام جمعه پارس آباد با بیان اینکه قلم خبرنگاران نباید منجر به ریختن آبروی افراد شود گفت :  خبرنگار باید علم و دانش ، جسارت ، سرعت و دقت و ایمان در کار خود داشته باشد و از دستگاه قضا خواست از خبرنگاران حمایت کند.

باقری بنابی از عموم مردم شهرستان پارس آباد خواست در 8 محرم که اجتماع بزرگ حسینی  راس ساعت 17.30در چهار راه امام خمینی (ره ) برگزار خواهدشد حضور بهم رسانند و از نیروی انتظامی خواست امنیت را برقرار و با اخلاگران بر خورد کنند.

خبرنگار:اشرف دادده

انتهای پیام