15:42 - 1401/05/15
کد خبر: 96239

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

تحسین عزاداری اردبیلی ها از سوی رهبر انقلاب/ اجتماع تاسوعا و عاشورا برگزار می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ملاقات کننده گان شخصی رهبر انقلاب چنین می گویند که ایشان وقتی عزاداری های اردبیل را در تاسوعا و عاشورا می دیدند می فرمودند «من چنین مدل مراسم سوگواری را دوست دارم و باید این مراسمات جمعی جلوه پیدا کند».

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفتگو با خبرنگارسبلان ما ، اظهار داشت: آیین شمع گردانی یکی از خصیصه های مهم عزاداری در استان اردبیل است که به یاد شب تاسوعای حسینی برگزار می شود و این مراسم تحت شعاع هیچ مراسمی قرار نگرفته و سوری و ظاهری نیست.
وی افزود: تجمع عاشورا و تاسوعا برنامه وحدت آفرین بین تمامی دسته جات عزداری و حاد مختلف مردم است که جهت برخورداری دیگر محبان اهل بیت در سایر استانهای و کشورها در عرصه ملی و بین المللی پخش رسانه ای می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ملاقات کننده گان شخصی رهبر انقلاب چنین می گویند که ایشان  وقتی عزاداری های اردبیل را در تاسوعا و عاشورا می دیدند می فرمودند «من چنین  مدل مراسم سوگواری را دوست دارم و باید این مراسمات جمعی جلوه پیدا کند».

وی تصریح کرد: با حضور دسته جات عزاداری و مداحین اجتماع عظیم حسینیان در روز تاسوعا ساعت 13:30 ظهر در محل عالی قاپو بعنوان نماد مذهبی اردبیل شروع و ساعت 15:30 خاتمه می یابد.

جعفرزاده گفت: شب عاشورا مراسمی به یاد ندای اباعبدالله تحت عنوان شبی با قرآن در 100 مسجد برپا خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: روز عاشورا استان اردبیل جلوه ویژه ای از سوگواری را به خود می بیند و قبل از ظهر این روز دسته گردانی  از صبح اول وقت آغاز می شود در کنار این برنامه تعزیه خوانی یا شبیه خوانی که ترسیمی هنرمندانه از صحنه های عاشورا است در جای جای استان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: نماز ظهر عاشورا در گوشه و گوشه استان اردبیل برپا خواهد شد اما بصورت رسمی  در دونقطه من جمله مصلی اردبیل و امامزاده سید صدر الدین بعنوان سمبل عاشورا و جلوه عبودیت برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه تجمعات عزاداری در تمامی شهرستان ها استان بصورت منظم و مرتب برگزار شده است گفت: بعد از ظهر عاشورا در اردبیل اردبیل اوقات مظلومانه ای است که در ساعت 17 بعد از ظهر تا 19 تجمع عظیم حسینیان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام