08:35 - 1401/05/16
کد خبر: 96244

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل خبرداد:

اجرای پویش نذر خون در مراکز اهدای خون استان اردبیل

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل از اجرای طرح پویش نذر خون در مراکز اهدای خون این استان از تاسوعا تا اربعین حسینی خبرداد.

به گزارش سبلان ما ، دکتر شراره دژکام مدیرکل انتقال خون استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: مراکز اهدای خون اردبیل امسال نیز مانند سنوات گذشته میزبان مراجعان در روزهای تاسوعا و عاشورا خواهند بود.

وی ادامه داد: پویش نذر خون امسال با شعار "ایثار حسینی و اهدای خون آگاهانه" در پایگاه خونگیری ثابت واقع در جنب بیمارستان فاطمی و تیم سیار واقع در جنب دبیرستان مدرس در سالن ورزشی امام (ره) از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۰ اجرا می‌شود.

وی افزود: همچنین در پایگاه‌های خونگیری شهرستان‌های پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷ پرسنل تلاشگر انتقال خون در خدمت مراجعان خواهند بود.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل اعلام کرد: مردم خیرخواه استان اردبیل در یکسال گذشته با حضور در مراکز پیش بینی شده ثابت و سیار، ۳۶ هزار واحد خون اهدا کردند که این میزان اهدای خون طی یک سال گذشته با وجود شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن چشمگیر بود.

وی اهدای خون را در نجات زندگی بیماران و کسانی که به دلیل حوادث و سوانح، دچار مصدومیت جمعی و یا فردی و بیماری می شوند، بسیار حیاتی دانست و گفت: گرچه جامعه ایران اسلامی در اهدای خون، جامعه‌ای آگاه به رسالت خویش محسوب می‌شود ولی همواره فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به آحاد افراد برای کمک به نیازمندان این ماده حیاتی ضروری است.

 

انتهای پیام/ج