07:35 - 1401/05/18
کد خبر: 96259

استاد دانشگاه‌های اردبیل :

فرهنگ حسینی زمينه تحقق ایران قوی و باصلابت را فراهم می‌آورد

استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: فرهنگ حسینی به تقويت مولفه های ایران قوی و باصلابت کمک کرده و تاثیر آن را به عینه شاهد هستيم.

 مرتضی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار سبلان ما ، اظهار کرد: در تحلیل و بررسی علل و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی تاسی به فرهنگ عاشورایی را نمی‌توان نادیده گرفت چرا که اصلی‌ترین محور محرک در اين زمينه الهام گرفتن از پيام عاشوراست.

وی افزود: حتي در دوران دفاع مقدس و مقابله با هجمه‌های فرهنگی بیگانگان نيز فرهنگ غنی حسینی نقش‌آفرین اصلی بوده و همه ساله ملت ایران با پاسداشت محرم و صفر با نوعی انقلاب را از آسیب‌ها و تهدیدها مصون نگه می‌دارند‌.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های اردبیل گفت: برخلاف یغماگری‌های این سرزمین در دوران شاهان و سلاطین نالایق قاجار و پهلوی تاسی به مکتب عاشورا نه تنها زمينه پیروزی در هشت سال جنگ تحمیلی را فراهم کرد بلکه اجازه ندادیم وجبی از خاک این کشور به دست سوداگران غرب و شرق بيفتد.

وی اثرگذاری تاسی به مکتب سرخ حسینی را در دفع فتنه‌های داخلی و خارجی يادآور شد و بيان کرد: در سايه روحیه معنوی و عاشورایی ملت فتنه‌هایی نظیر فتنه ۸۸، داعش و گروهک‌های ضدانقلاب دفع شده و در سایه روحیه جهادي و انقلابی ملت پیشرفت‌های نظامی، هسته‌ای و فناوري‌هاي نوين را شاهد هستيم.

ابراهیمی اذعان داشت: دشمن امروز در یک جنگ پیچیده ترکیبی افکار و اندیشه‌های جوانان ما را هدف قرار داده تا در یک حرکت بی‌ثمر پشتوانه مردمي نظام را کمرنگ و بی‌اعتقاد به قرآن و اهل بیت نشان دهد کا این حرکت محکوم به شکست است.

انتهای پیام