10:40 - 1401/05/30
کد خبر: 96375

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اردبیل:

عصرانه‌های تئاتر در اردبیل برگزار می‌شود

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اردبیل از برگزاری کارگاه آموزشی عصرانه‌های تئاتر در اردبیل خبرداد و گفت: این کارگاه آموزشی با هدف چیستی نمایش‌نامه، سیرِ درام‌نویسی، ساختمان و ساختارِ نمایش‌نامه‌ به صورتِ متمرکز در حوزه هنری اردبیل برگزار می شود.

داور فرمانی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اردبیل در گفتگو باسبلان ما ، از برگزاری  کارگاه آموزشی عصرانه‌های تئاتر در اردبیل خبرداد و گفت: این کارگاه آموزشی  با هدف چیستی نمایش‌نامه، سیرِ درام‌نویسی، ساختمان و ساختارِ نمایش‌نامه‌ به صورتِ متمرکز در حوزه هنری اردبیل برگزار می شود.

وی گفت:یکی از نیازهای اصلی برای تولید تئاتر، وجود یک نمایش‌نامه اصولی، استاندارد و مستحکم است. با توجه به ظرفیت‌های خوب استان اردبیل در زمینه تئاتر و نمایش نامه نویسی؛ حوزه هنری ضرورت تولید نمایش‌نامه‌های حرفه‌ای باتوجه به زیست‌بوم استان اردبیل را بیش از پیش لازم می داند. از این رو تصمیم گرفتیم تا دوره‌ای آموزشی- کارگاهی با حضور اساتید استانی و ملی را در این زمینه راه‌اندازی کنیم.

 مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اردبیل به جزئیات این کارگاه آموزشی اشاره کرد و گفت: چیستی نمایش‌نامه، سیرِ درام‌نویسی، ساختمان و ساختارِ نمایش‌نامه‌، آشنایی با مبحثِ مخاطب‌شناسی، خوانش و تجزیه و تحلیل نمایش نامه‌های بومی همچنین توضیحات مربوط به نقشه تحول و زیست بوم استان اردبیل و گنجاندن آن در نمایش‌نامه، نگارشِ نمایش‌نامه‌ی کوتاه و دغدغه‌مند از جمله مواردی است که در این کارگاه آموزشی به انها پرداخت خواهد شد.

فرمانی گفت: این باشگاه با هدف حمایت از نمایش‌نامه نویسان باتجربه و نوقلمان، تجزیه و تحلیل نمایش‌نامه‌های بومی، حمایت از تولید نمایش و نمایش‌نامه‌های تئاتر بچه‌های مسجد، چاپ مجموعه نمایش‌نامه‌های تولیدی باشگاه و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل برگزار خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود از علاقمند به هنر تئاتر و نمایشنمه خواست جهت ثبت نام در این کارگاه و بهرمندی از محتوای دوره به حوزه هنری مراجعه کنند.

انتهای پیام/ج