12:16 - 1401/05/30
کد خبر: 96378

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل:

زبان هنر، بهترین وسیله برای انتقال ارزش های دینی و دفاع مقدس است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در همایش ادبی مژه وصل از ازادگان به عنوان اسوه های صبر و ایمان نام برد و گفت: زبان هنر، بهترین وسیله برای انتقال ارزش های دینی و دفاع مقدس است.

به گزارش سبلان ما ، داور نوری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل پیش از ظهر امروز در همایش مژده وصل که به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با حضور جمعی از شاعران و آزادگان در سالن بیضا کتابخانه شهید مطهری اردبیل برگزار شد به ایثار و فداکاری ازادگان در دوران اسارت اشاره کرد و گفت: مجاهدت ها و ایثار و فداکاری آزادگان گرانقدر در دوران اسارت  و بند مستکبرین فراموش شدنی نیست.

وی شکنجه های دردناک مستکبرین بر فرزندان این آب و خاک در دوران اسارت را یادآور شد و گفت: آزادگان با تحمل همه شرایط سخت سرافرازانه به میهن اسلامی بازگشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل به عملیات خیبر اشاره کرد و گفت: 70درصد ازادگان ما در عملیات خیبر مجروح و جانباز نیز بودند که در دوران اسارت نه تنها بر زخم های جسمی آنها افزوده شد بلکه از لحاظ روحی و روانی نیز در سخت ترین شرایط قرار داشتند.

وی  زندگی شهید حسین لشگری در دوران اسارت را یاداور شد و گفت: این شهید والامقام مدت زیادی از عمر خود در اسارت را در سلول انفرادی گذارنده بود و انطور که خود روایت کرده 12سال در حسرت دیدن نور خورشید بود ولی با روحیه ای وصف ناپذیر به مقاومت خود ادامه داد و در نهایت این لشگری بود که بر دشمنان، آن هم در بند اسارت غلبه کرد.

نوری در پایان سخنان خود به لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان اشاره کرد و گفت: زبان هنر بهترین وسیله برای انتقال ارزش های دینی و دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه هنر جریان ساز و موج افرین است، گفت: امروز زبان هنر برنده ترین، شیرین ترین  و جذاب ترین وسیله برای فرهنگسازی ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

سید سعید اطهر نیاری مدیر اجرایی همایش مژه وصل نیز در این مراسم به تبیین جایگاه هنر به ویژه شعر و ادبیات در ماندگاری و فراگیری ارزش های دینی و دفاع مقدس در جوامع شد و گفت: این شعر و ادبیات است که با گستره خود سلایق مختلف را در بر گرفته  و با موج افرینی های خود مفاهیم والای عرفانی را در هر مخاطبی از هر قشری  منتقل می کند.

سخنرانی سردار غلامعسگر کریمیان و صادق پام از ازادگان دوران دفاع مقدس، شعرخوانی شعرای ازاده و  انجمن خیال و رونمایی از کتاب نسیم خیال مجموعه شعر سوری سیف خانی از جمله برنامه های این مراسم در اردبیل بود.

در پایان این مراسم از علیرضا انوش، سید اکبر حیدری ، فرناز رحمانی و مریم باقری برندگان مسابقه عکس آزاده کوچه ما تجلیل شد.

انتهای پیام/ج