10:34 - 1401/06/09
کد خبر: 96478

یادداشت؛

اربعین، میثاق پیروان حق با پرچم‌دار آزادگی‌

اربعین نشان‌دهنده شور و شعور ملتی‌ست که می‌گوید از ملت حسین(ع) است و به راه و آرمانش اعتقاد دارد.

به گزارش سبلان ما ، حاتم رسولی فعال فرهنگی و اجتماعی اردبیل در یادداشت خود به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی نوشت: حادثه عظیم عاشورا درس‌های بسیاری دارد. از هر زاویه که به آن می‌نگری، حرفی برای گفتن دارد. حرف‌هایی که باید آن را چون درّ عزیز داشت و برای یک زندگی سعادت‌مند به کار بست.

واقعه عاشورا چنان زنده است که برای تمام ادوار تاریخی، قابلیت بیان و عرضه آن وجود دارد. آزادگی، مبارزه علیه استبداد، دینداری، ولایت‌مداری، فرمانبرداری از دستورات الهی، اعتقاد به راه و آیین رهایی بخش اسلام و نیز مفاهیم عمیق دینی و قرآن، تنها گوشه‌ای از مواردی‌ست که می‌توان به آن پرداخت.  

عاشورا راهی‌ست که هر دین‌دار آزاده‌ای اگر در آن قرار داشت، قطعا همان‌طور که حضرت سیدالشهدا علیه السلام حرکت کرد، برخورد می‌نمود.  

اربعین ادامه عاشوراست که در طول تاریخ راه پیموده و امروز به ما رسیده است.  

اربعین میثاق مجدد دوستاران راه حق و حقیقت با بزرگ‌ترین پرچم‌دار آزادگی‌ست.  

اربعین نشان‌دهنده شور و شعور ملتی‌ست که می‌گوید از ملت حسین(ع) است و به راه و آرمانش اعتقاد دارد.  

اربعین نماد شهادت‌طلبی ملتی‌ست برای ساختن آینده‌ای روشن و عاری از جهل و نادانی.  

اربعین نماد عاشوراییانی‌ست که به مرام حضرت عشق لبیک می‌گویند و عهد می‌کنند که او را، راهش را، آرمانش را و در صورت ظهور فرزندش مهدی(عج)، او را نصرت خواهند کرد.

اربعین حقیقتی‌ست که نمی‌توان آن را پنهان کرد، فراموشش نمود یا آن را ندید.  

اربعین، حسینی(ع) شدن است قبل از کربلایی شدن. چونان که حضرت زین العابدین(ع) و حضرت زینب کبری(س)، حسینی(ع) بودند و حسینی(ع) ماندند و نام و یاد و پیام او را بر بلندای آسمان‌ها به اهتزاز درآورند تا امروز بیرق سرخ حسین(ع) را که راز و رمز ماندگاری اسلام ناب است به دست ما برسانند.  

راه کربلایی شدن از حسینی(ع) شدن می‌گذرد.

 

 

انتهای پیام/ج