07:46 - 1401/06/13
کد خبر: 96514

مدیرکل کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

۱۶ درصد اشتغال ایجاد شده در اردبیل مربوط به تعاونی ها است/ اختصاص ۲۵ درصد معافیت مالیاتی به شرکت های تعاونی

مدیرکل کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به تشریح خدمات شرکت های تعاونی استان اردبیل پرداخت و گفت: به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران فعالیت بخش تعاون علاوه بر ایجاد رفاه، آسایش، امنیت و اشتغال به ارتقا عدالت اجتماعی، کاهش فقر و فاصله طبقاتی در جامعه منجر شده است.

بهروز رحیم‌زاده مدیرکل کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در گفتگو باسبلان ما ، به تشریح خدمات شرکت های تعاونی استان اردبیل پرداخت و گفت: به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران فعالیت بخش تعاون علاوه بر ایجاد رفاه، آسایش، امنیت و اشتغال به ارتقا عدالت اجتماعی، کاهش فقر و فاصله طبقاتی در جامعه منجر شده است.

وی شرکت‌های تعاونی را ابزار مشارکت مردم در عرصه اقتصادی، تولیدی و کارآفرینی توصیف کرد و گفت: در قالب همکاری‌های گروهی، دسته جمعی و تلاش مبتنی بر همگرایی سعی بر تأمین نیازمندی گروه‌های مختلف جامعه است تا حرکت‌ها به سمت یک تحول واقعی انسجام بیشتری پیدا کند.

رحیم‌زاده با بیان اینکه ۱۶ درصد اشتغال ایجاد شده در استان اردبیل مربوط به فعالیت شرکت‌های تعاونی است گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز سعی کرده در تحقق اهداف و برنامه‌های این شرکت‌ها کمک کار و یاریگر آنها شود.

وی ضرورت حمایت از فعالان بخش تعاون را با بخشودگی‌های بیمه‌ای، مالیاتی و همچنین پرداخت تسهیلات با ضمانت‌نامه‌های تعیین شده یادآور شد و گفت: شرکت‌های تعاونی موفق و دارای تجربه با بهره‌مندی از ۲۵ درصد معافیت مالیاتی می‌توانند فعالیتشان را انسجام بیشتری بدهند.

رحیم‌زاده در مورد معرفی تعاونی‌های برتر در سطح ملی و استانی گفت: همچون سال‌های گذشته با هدف ترویج فرهنگ تعاون و معرفی الگوهای موفق در بخش های مختلف تعاون هفدهمین دوره جشنواره تعاون‌گران برتر  برگزار و از شش شرکت تعاونی برتر استانی و شش شرکت شایسته تقدیر تجلیل خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: با ارائه مدارک مورد نظر در ارزیابی تعاونی‌ها این مجموعه‌ها موفق شدند شاخص‌های مورد نظر را به دست آورند که مهمترین آن شاخص‌های به دست آمده در حوزه تعاونی ۱۸ مورد بوده که از جمله آن می‌توان به رعایت مجموعه قوانین و مقررات، ایجاد اشتغال، برند تعاونی‌ها، عدم وجود شکایت از سوی اعضای شرکت‌های تعاونی و میزان صادرات اشاره کرد.

 

 

انتهای پیام/ج