17:35 - 1401/06/13
کد خبر: 96525

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

پیشرفت های علمی کشور، از دستاوردهای انقلاب اسلامی است/ مطالبه گری اصولی و جهاد علمی از رسالت های دانشجویی است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح حامبم به رسالت های دانشجویی اشاره کرد و گفت: پیشرفت های علمی کشور، از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش سبلان ما ،آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح حامیم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های استان اردبیل در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی به تبیین اهمیت جهاد تبیین پرداخت و گفت: بصیرت افزایی و روشنگری تنها راه مقابله با توطئه های دشمنان در جنگ نرم است.

وی لزوم نتیجه گرایی در دوره های تخصصی را یادآور شد و گفت: باید در برابر نقشه های حساب شده دشمنان با برنامه و منسجم حرکت کرد.

امام جمعه اردبیل به لزوم دفاع فرامرزی از کشور پرداخت و گفت: امروز برای دفاع از مرزهای جغرافیایی کشور باید پرچم کشور را در عرصه های مختلف فراتر از مرزها به اهتزاز درآورد تا تهدیدات دشمنان فرسنگ ها دورتر از کشور خنثی شود.

آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود از کار جهادی بعنوان رمز موفقیت کشور در برهه فعلی نام برد و گفت: برای رسیدن به قله ها و فتح الفتوح در عرصه های مختلف باید با روحیه انقلابی، جهادی کار شود چراکه امروز با کار وظیفه ای نمی توان عقب مادگی ها را جبران کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بذل و بخشش رضاخان و خاندان پهلوی اشاره کرد و گفت: منابع عظیم کشور و ثروت های بی کران این مرز و بوم به خاطر سهل انگاری، خودکامگی و بی لیاقتی های رضاخان و خاندانش از دست ملت بزرگ ایران خارج شد و این خیانت ها فراموش شدنی نیست.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در دوران پهلوی ایران فاقد وزن سیاسی و قدرت دفاعی بود، گفت: همه چیز ایران به سران استبداد و استثمار واگذار شده بود و این جرمی نابخشودنی است.

این مبلغ اسلامی آخرین خیانت خاندان پهلوی در اواخر حکومت ننگینشان را یاداور شد و گفت: بر اثر دسیسه های آمریکا، انگلیس و فرانسه، بحرین استراتژیکی ترین نقطه خاورمیانه تنها به فاصله هفت سال تا انقلاب اسلامی از خاک کشورمان جدا شد تا همچنان سیاست امریکایی خداحافظی ملت ها با حاکمیت های ملی به سرعت دنبال شود.

امام جمعه اردبیل  تحقیر علمی را یکی از عوامل قیام ملت ایران برابر طاغوت عنوان کرد و گفت: ملت ایران قبل از انقلاب اسلامی از علم و فناوری بهرمند نبودند امام در سایه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی علی رغم شدید ترین تحریم ها و محاصره های علمی و اقتصادی  در استانه فتح قله های علمی جهان و فناوری هستیم.

وی به نفت و گاز نیز اشاره کرد و گفت: در قبل از انقلاب ثروت کشور خام فروشی می شد اما الان با دست توانای جوانان کشور پالایشگاه های پیشرفته راه اندازی شده و محصولات پتروشیمی ارزش افزوده فراوانی از نفت را برای کشور به ارمغان آورده است.

آیت الله عاملی با بیان اینکه قبل از انقلاب ایران در چینش ملت ها جایگاهی نداشت، گفت: الان به برکت انقلاب اسلامی  و جهاد علمی جوانان این مرز و بوم و ایثار رزمندگان اسلام، ایران اسلامی به الگوی مقاومت و پیشرفت در جهان تبدیل شده است.

وی به دیپلماسی عمومی اشاره کرد و گفت: در جنگ نرم دشمنان، مقابله با جنگ روحی و روانی دشمنان مهم و اساسی است .

امام جمعه اردبیل خواستار تبیین و روشنگری در محیط های دانشجویی شد و گفت: اگر بتوانیم در این جنگ مهم و تاریخ ساز سربلند بیرون آییم تاریکی ها به پایان رسیده و به روشنایی بی انتها خواهیم رسید.

 

انتهای پیام/ج