12:46 - 1401/06/15
کد خبر: 96539

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبرداد:

پیش بینی تولید ۸۱۵ هزار تن سیب زمینی در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از پیش بینی تولید ۸۱۵ هزار تن سیب زمینی در استان خبرداد و گفت:بیش از ۹۰ درصد این مزارع به شیوه نوین و با استفاده از سامانه آبیاری نوار تیپ کشت شده است.

به گزارش سبلان ما ، نادر تقی زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل پیش از ظهر امروز  در جمع خبرنگاران  از پیش بینی برداشتبیش از ۸۱۵ هزار تن محصول سیب زمینی در استان خبرداد وگفت: با ورود تدریجی محصول به بازار، قیمت سیب زمینی تعدیل شده است ولی بخش عمده ای از محصول برداشت شده روانه سردخانه‌ها و انبارها می‌شود.

وی، ظرفیت سردخانه‌های فنی استان برای نگهداری سیب زمینی را حدود ۸۰ هزار تن و قابل افزایش تا ۱۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: مابقی محصول برداشت شده در انبارهای خانگی و شخصی کشاورزان نگهداری شده و به تدریج روانه بازار مصرف می‌شود.

وی گفت: در سال‌های گذشته به علت برداشت همزمان سیب زمینی در محدوده زمانی چند هفته در همه نقاط استان اردبیل و افزایش عرضه، قیمت این محصول به شدت افت می‌کرد و کشاورزان متضرر می‌شدند ولی با کاشت و برداشت زودهنگام در چند سال اخیر، بازار خرید و فروش سیب زمینی در اردبیل تعدیل ‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از کشت محصول سیب زمینی در بیش از ۲۰ هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی شهرستان‌های اردبیل، نمین، سرعین و نیر خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ درصد این مزارع به شیوه نوین و با استفاده از سامانه آبیاری نوار تیپ کشت شده است.

انتهای پیام/ج