08:32 - 1401/06/16
کد خبر: 96544

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردبیل:

ثبت روستای سوها در ردیف روستاهای قرآنی کشور/ بزرگداشت و آیین تجلیل از حفاظ و قاریان روستای سوها برگزار می شود

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ثبت روستای سوها در ردیف روستاهای قرآنی کشور خبرداد و گفت: پنج نفر از حافظان کل روستای سوها تا اربعین به سفر زیارتی کربلایی معلی و پنج نفر دیگر تا آخر ماه صفر به سفر زیارتی مشهد مقدس خواهند رفت.

به گزارش سبلان ما ،«علیرضا معاف» معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته  در روستا سوها گفت:فعالیت های قرآنی بسیار خوبی در روستای سوها شهرستان نمین صورت می گیرد و یک الگو و نمونه برای سایر مناطق کشور است.
وی تصریح کرد: طبق قول های اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این روستای قرآنی پیگیر این مصوبات هستیم و بزودی تلاش خواهیم کرد که بیمه حفاظ و قاریان این روستا از طریق صندوق هنر حل و فصل شود.
معاف اظهار داشت: هماهنگی های لازم برای تحقق بیمه حفاظ و قاریان نیز صورت گرفته و بزودی این امر محقق می شود.
وی تاکید کرد: مراسم بزرگداشت و تجلیل از این حفاظ و قاریان نیز در دستور کار قرار داده ایم و بزودی این امر محقق خواهد شد.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: روش خاص تربیت حفاظ و قاریان در این روستا بسیار جالب است و باید روش های که بانوان و آقایان برای حفظ قرآن کریم دارند را به عنوان الگو به سایر قرآن آموزان معرفی کنیم.
ویادامه داد: این روستا نیز در ردیف روستاهای قرآنی این وزارت خانه قرار خواهد گرفت.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  اظهار داشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالین قرآنی روستای سوها هدیه ای درنظر گرفته است که پنج نفر از این حافظان کل تا اربعین به سفر زیارتی کربلایی معلی و پنج نفر دیگر تا آخر ماه صفر به سفر زیارتی مشهد مقدس خواهند رفت.

 

انتهای پیام/ج