08:17 - 1401/06/17
کد خبر: 96555

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل:

حمایت از سرمایه‌گذاران رویکرد اصلی دستگاه‌های اجرایی شود/بررسی 30 پرونده اقتصادی روستایی و عشایری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: دولت تلاش‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال انجام داده که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از این تلاش‌ها است.

به گزارش سبلان ما ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران باید رویکرد اصلی تمامی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل باشد و دستگاه‌ها باید به‌صورت هماهنگ و منسجم، زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب را برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران فراهم کنند تا با ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش نرخ بیکاری، زمینه رشد اقتصادی فراهم شود.

عبداللهی عابد  گفت: دولت برای رسیدن به اهداف اشتغال در سال جاری در کنار تخصیص اعتبار برای توسعه زیرساخت‌ها، تلاش‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال انجام داده که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از تلاش‌ها است.

وی ادامه داد: کاهش فرآیندهای زائد اداری در صدور مجوزهای کسب‌وکار ضروری بوده و دستگاه‌‌های اجرایی باید با پایش مستمر طرح‌های اقتصادی در حال اجرا آخرین وضعیت، سرعت اجرا و پیشرفت و مشکلات سرمایه‌گذاران را پیگیری کنند.

انجام نظارت مستمر بر طرح‌های دارای تسهیلات اشتغال روستایی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: پرداخت تسهیلات با توجه به رسته فعالیت‌های بومی استان اردبیل و با ارزیابی اهلیت سرمایه‌گذاران و متقاضیان تسهیلات، انجام شده و نظارت مستمری نیز همزمان با اعطای تسهیلات انجام می‌شود.

عبداللهی عابد تصریح کرد: در پرداخت هرگونه تسهیلات ارزان قیمت باید اهلیت سرمایه‌گذار لحاظ شود و طبق قوانین، تسهیلات به‌صورت چند مرحله‌ای به صاحبان طرح‌های اشتغال‌زا جهت جلوگیری از هرگونه انحراف و تحقق اشتغال هدف‌گذاری شده، پرداخت می‌شود.

 

انتهای پیام/ج