17:33 - 1401/06/17
کد خبر: 96559

رئیس صندوق رفاه دانشجویان:

خوابگاه متاهلین در همه دانشگاه ها ایجاد می شود/ دولت مردمی، خود را فدای فردای ایران کرده است

رئیس صندوق رفاه دانشجویان به قوانین جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اشاره کرد و گفت: در دولتمردمی همه دانشگاه ها موظف به اارائه خوابگاه های متاهلی به دانشجویان هستند.

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفتگو باسبلان ما ، به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در دولت فعلی با تغییر رویکردها درصدد هستیم  به منویات رهبری در دانشگاهها جامعه عمل بپوشانیم.

وی به مصوبات مجلس در خصوص قوانین جمعیت اشاره کرد و گفت: در خصوص راه اندای خوابگاه های متاهلین هیچ محدودیتی برای هیچ دانشگاهی در نظر گرفته نشده و همه دانشگاه ها می توانند خوابگاه های متاهلی برای دانشجویان راه اندازی کنند.

گنجی با بیان اینکه دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور و حتی فنی و حرفه ای هم از این قاعده مستثنی نیستند گفت: علاوه بر قانون، از لحاظ شرعی هم دانشگاهها مکلف به ارائه خوابگاه دانشجویی به متاهلین هستند.

وی با اظهار تاسف از اقدامات دولت گذشته گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 92 به اهمیت موضوع و جوانی جمعیت اشاره کرده و رهنمودهایی ارائه داده بودند که متاسفانه مسئولین وقت در خواب غفلت قرار داشتند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان  تصریح کرد: در دولت مردمی و ایران قوی باید شرایطی فراهم شود تا دانشجویان بدون دغدغه وارد دانشگاه شده و در کنام علم آموزی و مهارت افزایی به زندگی خود نیز ادامه دهند.

وی به اقدامات دولت در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: انجام کارهای سخت و دشوار از جمله جراحی اقتصادی از جمله برنامه های سخت و مشقت آوری بود که راه را برای بازسازی اقتصاد کشور هموارتر خواهد کرد.

گنجی در ادامه سخنان خود به خبرهای خوب دولت در اینده نزدیک اشاره کرد و گفت: روزهای خوب و سرشاز از امید و سرزندگی در انتظار مردم ایران است و خبرها خوبی بزودی در اینخصوص منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولتمردان امروز به فکر فردای انتخابات نیستند گفت: دولت مردمی برخلاف دولت های گذشته آمده خود را فدای فردای ایران کند.

 

انتهای پیام/ج