20:28 - 1401/06/20
کد خبر: 96586

افتتاح نمایشگاه «نهضت سوادآموزی از دریچه هنر» در اردبیل+ عکس

نمایشگاه «نهضت سوادآموزی از دریچه هنر» با حضور جمعی از مسئولان استانی در حوزه هنری اردبیل افتتاح شد.

 امیر رجبی رییس حوزه هنری استان اردبیل در گفتگو باسبلان ما ، از افتتاح نمایشگاه «نهضت سوادآموزی از دریچه هنر» با حضور سید حامد عاملی استاندار اردبیل، حجت الاسلام ستوده مدیرکا اوقاف و امور خیریه استان و جمعی از مسئولین فرهنگی و هنری در حوزه هنری خبرداد و گفت: این نمایشگاه به‌مناسبت روز سوادآموزی و گرامیداشت حجت‌الاسلام حسین پناهی، مدیر کل فقید و چهره خدوم نهضت سوادآموزی استان در اردبیل راه اندازی شد.

وی گفت: حجت‌الاسلام پناهی چهره‌ای مردمی است که از اول انقلاب در توسعه و تعالی استان همواره تلاش کرده و هم اکنون مردم اردبیل از آن بزرگوار با نیکی یاد می‌کنند. و این نمایشگاه با تصمیم و مشارکت خانواده مرحوم پناهی و با حضور هنرمندان برگزار می‌شود.

رجبی تصریح کرد: آثار این نمایشگاه پیش از این؛ در خرداماه سال جاری با حضور و مشارکت 28 هنرمند اردبیلی و تولید 31 اثر نفیس با همین موضوع در رشته‌های خوشنویسی، تذهیب، تصویرسازی، کاریکاتور و طراحی گرافیک تولید شده بود. که هم‌اکنون نمایشگاه آن از روز یکشنبه 20 شهریورماه به مدت یک هفته برپا خواهد بود.  

وی افزود: در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان اردبیلی از جمله؛  نوید اچکان، زهرا اصلانی، بهرام اظهرنیا، فریبرز اسماعیلی، سعید بنازاده، سمیرا بهشتی، بهنام پورمهدی، مصطفی تقی‌زاده، احمد حاجی‌بابایی، رسول حاجی‌زاده ، نادر حیدری، سهراب خیری، مهران رجبعلی‌زاده، نرگس سلطان‌زاده، ناصر صادقی، محمدرضاصدیق، صابر صفــــایی، نویدطالبی، آرام علایی، سجــاد علیــــزاده، فاطمه قربانی، صفر گالشــــی، سعیـــد مجنـــــون، فاطمــــه مرادیان، شیــــرین مـرزبان، بهروز نخستین‌شاکر، لیلی نظمی و مرجان همدمی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه «نهضت سوادآموزی از دریچه هنر» 21 تا 24 شهریورماه در نگارخانه زنده‌یاد شهرام رضایی به نشانی اردبیل، بالاتر از میدان علی‌آباد، روبروی نیروگاه برق، حوزه هنری استان، همه روزه به جزء روزهای تعطیل از ساعت 8 تا 14 میزبان مخاطبان خود خواهد بود.

 

انتهای پیام/ج