08:45 - 1401/06/21
کد خبر: 96589

رییس حوزه هنری استان اردبیل خبرداد:

اجرای تعزیه گروه نمایشی استان اردبیل در مسیر پیاده روی اربعین

رییس حوزه هنری استان اردبیل از اجرای شبیه خوانی گروه نمایشی «پدیده مغان» از شهر پارس آباد در مسیر زائران اربعین خبرداد و گفت: این شبیه‌خوانی حداقل در 10 نوبت اجرا و در روز «اربعین حسینی» به کار خود پایان خواهد داد.

امیر رجبی رییس حوزه هنری استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما ، از اجرای  شبیه خوانیگروه نمایشی «پدیده مغان» از شهر پارس آباد در مسیر زائران اربعین خبرداد و گفت: این گروه نمایشی که در فراخوان ششمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌‌روی اربعین با عنوان «روایت راهیان» در مسیر زائران اربعین در ایران و عراق برگزار شده بود، شرکت و منتخب حضور در این همایش شد.

وی با بیان اینکه حوزه هنری انقلاب اسلامی هر سال همزمان با ایام پیاده‌روی اربعین حسینی با اجرای گونه‌های مختلف نمایش در مسیر پیاده‌روی و مرز‌های خروجی ایران به عراق در این ایام، ارادت خود را به اهل بیت (ع) نشان می‌دهد، گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در عرصه فرهنگ و اجتماع دارای اهمیت است و خط و مشی‌ها را مشخص می‌کند، جریان‌های هنری است. هرچیزی که در طول تاریخ خواسته ماندگار شود از طریق زبان هنر ماندگار شده است لذا هرچیزی در طول تاریخ هنری شده است ماندگار شده و در قالب یک اتفاق تمدنی وجه خودش را نشان داده است.

رییس حوزه هنری استان اردبیل گفت: محل اجرای تعزیه گروه نمایشی «پدیده مغان» اعزامی از استان اردبیل در شهرهای نجف – کاظمین و کربلا خواهد بود. و در فواصل این شهرها مکان‌ها و میدان‌ها و موکب‌هایی فراهم شده است که پذیرای هر گروه نمایشی خواهند بود.

وی با اینکه؛ شبیه‌خوانی حضرت عباس(ع) اردبیل به زبان ترکی اجرا خواهد شد، گفت: این شبیه‌خوانی حداقل در 10 نوبت اجرا و در روز «اربعین حسینی» اختتامیه و پایان اجرای گروه‌های نمایشی برگزار می‌ شود.


شایان ذکر است؛ افشین اسدی، سید علی موسوی، میثم محمدی و نعمت پرستار به‌عنوان شیبه‌خوانان و  فرامرز نوری آذر معین‌البکا، اصغر زارعی مدیر هماهنگی و اکبر محمدی سرپرست این گروه هستند.

 

انتهای پیام/ج