14:04 - 1401/06/25
کد خبر: 96631

امام جمعه اصلاندوز:

سد سازی ترکیه زنگ خطری بزرگ برای آینده دشت مغان است

امام جمعه اصلاندوز گفت: منشا ارس آرارات است و این منطقه ها در زمان رضا خان به ترکیه واگذار شده است و الان ترکیه با سد سازی هایی که شروع کرده یک زنگ خطری برای آینده منطقه به شمار می رود! آیا خیانتی بزرگ تر از این سراغ دارید؟

به گزارش سبلان ما ،حجت الاسلام محمد جعفرزاده ضمن دعوت نمازگزارن به تقوای الهی با تاکید بر اینکه عبادت باید برای خدا باشد و در عبادات بایستی از عادات دوری کنیم به نقد ریا پرداخت و اظهار داشت: به طور كلی باید عامل محرک فرد براى عبادت، تنها مقصود خدا باشد و اگر غرض دیگـــرى او را حركـــت دهد، باطل اســـت؛ تا جایی كه شـــیخ بهـــایی فرموده، اگـــر عادت،كسی را به عبادت واداشـــت؛ آن هم باطل اســـت  . یعنی اگر اطاعت امر خدا او را نجنباند و تنها چیزی را كه عادت به آن عادت كرده از روى همان عادت انجام دهد، باطل است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز ریا را مقابل اخلاص عنوان کرد و با تشریح فرمایشاتی از بزرگان در مورد این موضوع افزود: امیر المومنین می فرمایند: "ما اقبح بالانسان باطنا علیلا و ظاهرا جمیلا" (چه زشت است که باطن انسان خراب و بیمار و ظاهرش زیبا باشد) همچنین امام راحل (ره) در این رابطه می فرمایند:«ریا عبارت است از نشان دادن چیزی از اعمال حسنه یا خصال پسندیده و یا اعمال حقه به مردم، برای منزلت پیدا کردن در قلوب آن‌ها و اشتهار پیدا کردن نزد آن‌ها به خوبی و صحت و امانت و دیانت بدون قصد صحیح الهی»

خطیب جمعه اصلاندوز ضمن اشاره به سالروز سقوط دیکتاتوری رضا خان، به تبیین روند خیانت های   وی از دوران رسیدن به قدرت پرداخت و تصریح کرد: رضا خان  بعد از وقتی که به قدرت رسید به مرور روندی را مبنی بر زاویه گرفتن با موازین شرعی آغاز نمود و شعائر مذهبی را مخالف تجدد دانست. او راه ترقی را در تقلید از سبک پوشش غربی می دانست و ما در آن زمان منحوس از پیشرفت های علمی بازماندیم.

وی گفت: اگر بخواهیم خیانت های دوران پهلوی را برشمریم باید ماه ها و سال ها خطبه بخوانیم و منبر برویم یک نمونه که اخیراً نیز در اخبار و رسانه ها شاهد هستیم دغدغه مردم برای خشک شدن دریاچه ارومیه است می بینید که این موضوع سر خط خبر رسانه ها بوده و بسیاری از جوانان فعال  محیط زیست و فعال اجتماعی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و ابراز نگرانی کرده اند با این اوضاع ما  از آینده دشت مغان هم نگران هستیم چرا که می دانید منشا ارس  آرارات است و این منطقه ها در زمان رضا خان به ترکیه واگذار شده است و الان ترکیه با سد سازی هایی که شروع کرده یک زنگ خطری برای آینده منطقه به شمار می رود! آیا خیانتی بزرگ تر از این سراغ دارید؟

جعفرزاده با تسلیت اربعین سید الشهدا گفت: راه امام حسین راه سعادت است و به همین دلیل است که بعد از 1400 سال هنوز آرمان و مکتب اباعبدالله روشنی بخش جامعه می باشد. از عزیزانی که در مراسم اربعین شرکت کردند التماس دعا داریم و از پذیرایی شایسته ای که برادران عراقی به عشق امام حسین نسبت به زوار و عاشقان حسینی داشته اند نیز سپاسگزاریم ، دیدید که رسانه های دشمنان چقدر تلاش کردند تا به این عظمت و شکوه ضربه بزنند اما مثل همیشه حیران زده ماندند و از این جلال عصبانی شدند.

انتهای پیام