08:43 - 1401/06/30
کد خبر: 96686

در نشست هیات مدیره کانون داوری استان با مدیر کل صمت استان مطرح شد؛

لزوم ترویج و توسعه نهاد داوری در بین اصناف و بازاریان/ فعالیت 13 موسسه داوری در استان اردبیل

نشست مشترک هیات مدیره کانون داوری استان با مدیر کل صمت استان با هدف ترویج و توسعه نهاد داوری در بین اصناف و بازاریان و واحد های تولیدی استان اردبیل در اداره کل صمت برگزار شد.

به گزارش سبلان ما ،  صبح امروز نشست مشترک هیات مدیره کانون داوری استان با مدیر کل صمت استان با هدف ترویج و توسعه نهاد داوری در بین اصناف و بازاریان و واحد های تولیدی  استان اردبیل در اداره کل صمت برگزار شد.

در این دیدار با اشاره به ضرورت آشنایی آحاد مردم با مزایای داوری برلزوم استفاده از ظرفیت های نهاد فرهنگی از جمله صدا و سیما، نشریات و فضای مجازی برای آگاهی عمومی از مزایای داوری تأکید شد.

تسریع و تسهیل در رسیدگی ها، در دسترس بودن داور و کاهش هزینه های رسیدگی بدون مراجعه به محاکم قضایی از مهم ترین مزایای نهاد داوری می باشد.

بر اساس قوانین و مقررات داوری و به منظور بهره مندی ظرفیت های نهاد داوری ضروری است تا طرفین معامله در زمان انعقاد قرارداد های مالی شرط استفاده از داور را در قرارداد بیان کنند تا در صورت بروز دعاوی حقوقی بتوانند از طریق موسسات داوری نسبت به رفع اختلافات خود اقدام نمایند.

همچنین با توجه به مسایل حقوقی نهاد داوری و بر اساس هماهنگی کانون موسسات داوری استان، دستگاه قضایی استان آمادگی دارد تا در راستای اجرای سیاست های کلی قوه قضائیه مبنی بر پیشگیری از اختلافات و کاهش ورودی پرونده های حقوقی، از طریق کارشناسان حقوقی خود با برگزاری دوره های آموزشی و یا حضور در برنامه های رادیویی و تلویزیونی مسایل حقوقی لازم را تشریح نمایند.  

در حال حاضر 13 موسسه داوری در استان فعالیت می کنند.

 

انتهای پیام/ج