20:10 - 1401/07/04
کد خبر: 96732

همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد؛

یادواره شهدای طلاب و روحانیون استان اردبیل + عکس

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه در تحولات اجتماعی مرجعیت، پیشتاز، مؤثر و ذی نفوذ است، گفت: جامعه ای به سمت کمال خواهد رفت که از مرجعیت عالم و اگاه به امور پیروی کند.

به گزارش سبلان ما ، یادواره شهدای طلاب و روحانیون استان اردبیل با حضور حجت الاسلام حسین علیی، سید حامد عاملی استاندار اردبیل و جمعی از پیشکسوتان ایثار و شهادت و روحانیون اردبیل در محل نمایشگاه رزمی و فرهنگی والفجر یک برگزار شد.

حجت الاسلام علیی در این یادواره به بیان ویژگی های شهدای روحانی و طلبه پرداخت و گفت: نقش روحانیت در مدیریت جنگ فراموش شدنی نیست

وی بابیان اینکه روحانیون و طلاب در دوران دفاع مقدس نه تنها در خط مقدم به نبرد می پرداختند گفت: روحانیون در تمام عرصه ها نیز پیشگام بوده و حرف اول را می زدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل  به رشادت های شهید روحانی سردار حمزه سلیم زاده اشاره کرد و گفت: در سایه تدابیر و رشادت های فرماندهان جوان و نخبه ای چون سلیم زاده بود که انقلاب ما از سخت ترین پیچ های تاریخی به سلامت عبور کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روایتی از حضرت علی(ع) در خصوص افراد و راه رستگاری اشاره کرد  و گفت: هرکس عالم ربانی را الگوی خود قرار دهد در طریق نجات پیش قدم خواهد شد.

این کارشناس مسائل اجتماعی در ادامه سخنان خود به دسته ای از انسان های بی انگیزه و سست بنیه اشاره کرد و گفت: انسان هایی که خود را بی ارزش می پندارد همواره در معرض آسیب شیطان هستند و اگر به سمت سبیل نجات نروند تباه خواهند شد.

وی به تشریح خصوصیات افراد کم ارزش و سست بنیه پرداخت و گفت: این افراد از هر صدایی تبعیت می کنند، بی هدف بوده و با نور علم بیگانه هستند و روشنایی در آنها راهی ندارد.

 حجت الاسلام علیی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: انقلاب ما بسترساز ظهور است.

وی با بیان اینکه در تحولات اجتماعی مرجعیت، پیشتاز، مؤثر و ذی نفوذ است، گفت: جامعه ای به سمت کمال خواهد رفت که از مرجعیت عالم و اگاه به امور پیروی کند.

این کارشناس مسائل سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود به افول امریکا پرداخت و گفت: اندیشمندان آمریکایی خود معترف هستند که تا سال 2025 اگر نتوانند به نظم نوین جهانی دست پیدا کنند دهکده جهانی با کدخدایی امریکا سقوط خواهد کرد.

وی به نظریات اندیشمندان امریکایی در خصوص تهدیدات پیش روی امریکا اشاره کرد و گفت: از نظر آنها قدرت های تجدیدنظر طلبی همچون چین و روسیه در کنار دولت هایی چون ایران و کره و سازمان های تهدید زا همچون حزب اله، انصاراله،حماس،حشت الشعبی برای ادامه حیات آمریکا، تهدید محسوب می شوند و باید با انها مقابله کنند تا جریانشن تداوم پیدا کند.

حجت الاسلام علیی در پایان سخنان خود به سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل اشاره کرد و گفت:سخنرانی آیت الله رئیسسی در 32 سال گذشته در مقر سازمان ملل متحد بی نظیر بود.

وی با بیان اینکه دولت ایران قوی به دنبال خنثی کردن اثر تحریم ها است، گفت: این دولت به به این مهم بسنده نکرده خواستار رفع تحریم ها نیز است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) به برجام اشاره کرد و گفت: در دور جدید مذاکرات شروط 9 گانه رهبر معظم انقلاب اسلامی مد نظر تیم مذاکره کننده است.

 

استاندار اردبیل نیز با اشاره به فرهنگ غنی دفاع مقدس خواستار تقویت ببینش دانش و معرفت نسل جوان شد و گفت: امروز برای حفظ ارمان های شهدا نیازمند انسان های بابصیر،شجاع،مدیر و مدبر هستبم

وی در پایان سخنان خود به مسائل استان نیز اشاره کرد و گفت روحانیون می توانند با ایفای نقش خود بهترین مشاور برای دولت و انتقال دهنده مطالبات مردمی به دولت باشند.

 

پخش نماهنگ، شعرخوانی، مداحی و تجلیل از خانواده شهدا، روحانیون ایثارگر و طلبه های جهادی از جمله برنامه های این مراسم در اردبیل بود.