17:56 - 1401/07/07
کد خبر: 96752

نائب رئیس مجلس:

اعتبارات تحقیقاتی نباید صرف حقوق و خرید خودرو شود/ ضرورت تهیه اقلام دارویی بیماران صعب العلاج براساس کدملی

نائب رئیس مجلس گفت: آمار بیماران صعب العلاج در کشور مشخص است و باید برای تسهیل امور درمان این عزیزان وزرات بهداشت براساس کدملی دارو توزیع کند تا این بزرگوران با مشکل تهیه و گذشت زمان مداوا مواجه نشوند.

به گزارش سبلان ما ، علی نیکزاد عصر امروز در نهمین کنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در اردبیل اظهار داشت: اگر بخواهیم چندین عملکرد مهم دولت سیزدهم را برشمریم در جایگاه اول مهار بیماری کرونا قرار گرفته است که با دانش فنی دانشمندان و اعتقادات معنوی کادر پزشکی به این امر دست یافتیم.

وی با اشاره به اینکه سه وظیفه اصلی دولت ها ایجاد امنیت، بهداشت و آموزش است گفت: آمار بیماران صعب العلاج در کشور مشخص است و باید برای تسهیل امور درمان این عزیزان وزرات بهداشت براساس کدملی دارو توزیع کند تا این بزرگوران با مشکل تهیه و گذشت زمان مداوا مواجه نشوند.

نائب رئیس مجلس گفت: یکی از دلایلی که مردم به افزایش سرمایه مشغول می شوند نبود تضمین درآمد پایدار در بازنشستگی است که با اقناع هیات وزیران توسط وزرا ذیربط می توانیم بیمه قوی در کشور راه اندازی کنیم و این مشکل اساسی در مملکت برطرف شود.

وی تصریح کرد: پروژه های عمرانی وزارت بهداشت با تخصیص بودجه  های جاری به هیچ عنوان در موعود مقرر به بهره برداری نخواهد رسید و باید برای اتمام پروژه های بیمارستانی قرارگاه خاتم را با تهاتر نفت به میدان عمرانی بیاوریم.

نیکزاد گفت:  احیای پزشک خانواده می تواند بسیاری از مشکلات کشور در تمامی حوزه ها غیرمرتبط را نیز علاج باشد و هزنیه خانوار و مداوا را به شدت کاهش دهد.

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه پژوهش و تحقیقات آینده نگری و رسیدن به نتیجه موفق است تاکید: یکی از افت هایی که در کشور ما وجود دارد صرف اعتبارات تحقیقاتی به حقوق های معوقه و خرید خودروها برای ادارات است که امیدواریم این رویه نادرست اصلاح شود.

انتهای پیام