21:22 - 1401/07/21
کد خبر: 96868

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل:

فعالیت ۱۲ مرکز آموزش علمی کاربردی در سطح استان/ تعریف ۱۲۵ رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل از فعالیت ۱۲ مرکز آموزش علمی کاربردی در سطح استان خبرداد و گفت: گواهی فارغ‌التحصیلی این دانشگاه در حقیقت گواهی اشتغال محسوب می‌شود.

به گزارش سبلان ما ، تورج حسن‌زاده رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان اردبیل عصر امروز در دیدار کارکنان و رؤسای مراکز علمی – کاربردی اردبیل با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دانشگاه علمی – کاربردی، دانشگاه مهارت‌آفرین و اشتغال‌محور است، بطوریکه فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در کوتاه‌ترین زمان وارد بازار کار شده و سهم بسزایی را در تولید ثروت کشور و تحول نظام اقتصادی انجام می‌دهند.

وی افزود: سهم دانشگاه جامع علمی – کاربردی از نظام آموزش علمی کشور ۱۳ درصد است که تلاش می‌شود این رقم به ۳۳ درصد افزایش یافته و در افق میان مدت به ۵۰ درصد ارتقا یابد.

حسن‌زاده گفت: دانشگاه جامع علمی – کاربردی پیشروتر از سایر دانشگاه‌ها خود را در مسیر دانشگاه نسل سوم به عنوان دانشگاه کارآفرین و نسل چهارم به عنوان دانشگاه جامع‌محور قرار داده و حرکت‌های رو به جلو و پیشرویی را در این حوزه شاهد هستیم.

وی فعالیت ۱۲ مرکز آموزش علمی – کاربردی را در سطح استان در رشته‌های مختلف فنی، علوم انسانی و فرهنگ و هنر یادآور شد و گفتد: سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل بوده و ۳۱ هزار دانشجو نیز فارغ‌التحصیل این دانشگاه هستند.

وی خاطرنشان کرد: گواهی فارغ‌التحصیلی این دانشگاه در حقیقت گواهی اشتغال محسوب می‌شود و در حقیقت در سال‌های نخستین ورود دانشجویان به این دانشگاه امکان اشتغال و کارآفرینی آنها در سطح بازار وجود دارد.

حسن‌زاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما سعی می‌کنیم دانشگاه علمی – کاربردی را به سمت دانشگاه خلاق و فناور متناسب با زیست بوم بومی حرکت دهیم که قطعاً در حوزه فناوری و دانش‌بنیان، دانشگاه علمی – کاربردی حرکت‌های تحول‌آفرینی را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: ۱۲۵ رشته جدید برای این دانشگاه تعریف شده که ما نیز در استان اردبیل نسبت به راه‌اندازی این رشته‌ها در دانشگاه علمی – کاربردی نظیر رشته اینترنت اشیا، طراحی و مربیگری در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کردیم.

حسن‌زاده گفت: در حوزه‌های فرهنگی و دانشجویی نیز برنامه‌های جدیدی در حال تدوین است و امیدواریم دانشجویان این دانشگاه بتوانند متناسب با وضعیت موجود در رشته‌های مختلف تحصیل کنند.

انتهای پیام/ج