20:49 - 1401/08/02
کد خبر: 96930

امضای سند همکاری کشت و صنعت مغان و صربستان در حوزه کشاورزی

تفاهم‌نامه و سند دوجانبه بین شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با نماینده شرکت‌های کشاورزی کشور صربستان برای همکاری و انتقال فناوری روز کشاورزی به ایران روز دوشنبه طی آیینی به امضا رسید.

به گزارش سبلان ما ، در قالب این تفاهم‌نامه، طرف صربستانی متعهد به انتقال مواد ژنتیکی پیشرفته در ارقام محصولات راهبردی به داخل ایران، تولید بذور در محصولات راهبردی و علوفه‌ای، تحقیقات و معرفی ارقام جدید گندم و جو و همکاری در اصلاح الگوی کشت منطقه مغان و ایران شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در آیین امضای این سند همکاری، توسعه باغات با انتقال ارقام جدید باغی و نهال، آموزش موضوعات به‌زراعی و باغی در راستای تبدیل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به قطب تولید بذر محصولات و مشاوره و ارائه خدمات کارشناسی در راستای افزایش عملکرد محصولات زراعی را از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه ذکر کرد.

قاسم محمدی افزود: تولید بذر گندم و سایر محصولات به صورت سنتی تاریخچه وسیعی دارد و تاکید طرف ایرانی در این سند همکاری با طرف صرب بر تولید بذر در اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان متمرکز شده است.

وی بیان کرد: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مصمم به تولید بذر برای همه کشاورزان و روستائیان ایران و منطقه است و در این مسیر بر اساس ویژگی‌های اقلیمی استان اردبیل هدف‌گذاری کرده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با تاکید بر ضرورت ورود فناوری و دانش فنی صنعت تولید بذر جهت دستیابی به ارقام پرتولید در مزرعه و روی زمین اظهار کرد: مدیریت اقتصاد بذر و برای شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به عنوان یک بنگاه اقتصادی و مادر در کشور خیلی حیاتی است.

وی بیان کرد: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان برای شروع همکاری با طرف صربستانی ۵۰ هکتار در اختیار طرف خارجی قرار می دهد تا آنها تولید بذور مختلف را آغاز کنند و در صورت تایید و گواهی ارقام به دست آمده، میزان کشت افزایش خواهد یافت.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/ج