17:37 - 1401/08/04
کد خبر: 96946

رئیس دومین همایش ملی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان خبرداد:

پذیرش ۲۸۴ مقاله دومین همایش ملی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه محقق اردبیلی

رئیس دومین همایش ملی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان از ارسال بیش از ۳۰۰ مقاله به این همایش خبرداد و گفت: از این تعداد ۲۸۴ مقاله پذیرش شدند.

به گزارش سبلان ما ،دومین همایش ملی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان با شرکت ۲۸۴ مقاله  در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

محمد نریمانی رئیس دومین همایش ملی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان در این همایش گفت: سرمایه اصلی دانشگاه دانشجو است و حضور دانشجو در این محفل علمی بسیار خوشایند بوده و برگزاری چنین همایش هایی روحیه گروهی و مشارکت پذیری را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه اگر خروجی فعالیت های دانشگاه در راستای حل مشکلات جامعه نباشد، قطعا عملکرد ناقصی خواهد داشت، ادامه داد: در همین راستا ما تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا پژوهش ها و پایان نامه تقاضا محور باشد و به سمت حل مشکلات جامعه برود.

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی وظیفه اصلی دانشگاه را آموزش دانست و تصریح کرد: همچنین فعالیت های پژوهشی که سبب ارتقای جایگاه جهانی دانشگاه می شود، باید مورد توجه قرار گیرد.

نریمانی عنوان کرد: دانشگاه محقق اردبیلی دارای ۱۱ مجله علمی پژوهشی است که ۸ مورد از آنها متعلق به دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی است.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر پژوهشگران از این همایش، تشریح کرد: بیش از ۳۰۰ مقاله به این همایش ارسال شده بود که از این تعداد ۲۸۴ مقاله پذیرش شد.

پرویز مولوی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت: اختلال در تمرکز و بیش فعالی از جمله مشکلات شایع در کودکان و نوجوانان است و شیوع حدود ۸ درصد دارد.

وی افزود: از جمله علایم بیش فعالی می توان به لجبازی، آرام نگرفتن، انجام تکالیف در دقیقه ۹۰، فراموشی، سرگرمی بیش از حد با سیستم های دیجیتال و غیره اشاره کرد.

مولوی تاکید کرد: روش های درمانی در کنار مشاوره های روانشناسی می تواند در کاهش آسیب های ناشی از بیش فعالی مفید واقع شود.

سید علی میری رئیس انجمن اوتیسم ایران نیز گفت: برگزاری همایش ها در حوزه روانشناسی کودک و نوجوان نشان از پویایی و پای کار بودن دانشگاه محقق اردبیلی دارد.

وی افزود: انجمن اوتیسم ایران آمادگی خود را جهت همکاری های بیشتر در زمینه کمک به خانواده های اوتیسمی و حل چالش های آن با دانشگاه محقق اردبیلی اعلام می کند.


انتهای پیام/ج