09:06 - 1401/08/05
کد خبر: 96953

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل :

۲۰ قرارداد صنعتی راکد استان اردبیل از رکود خارج شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ۲۰ قرار داد راکد در قالب ۱۱ هکتار زمین صنعتی در شهرک‌های صنعتی این استان از رکود خارج شد.

به گزارش سبلان ما ، محمد اهلی  مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل  صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: صاحبان قراردادهای راکد  هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل طرح تولیدی خود اقدام کنند در غیر اینصورت، این قراردادها با حکم قضایی فسخ و خلع ید شده و در اختیار سرمایه‌گذاران واقعی قرار داده خواهد شد.

وی از برگزاری جلسه هیات حل اختلاف و داوری این شرکت در سال جاری با هدف بررسی و تعیین تکلیف قراردادهای راکد خبرداد و اظهار کرد: هدف از برگزاری جلسات هیات حل اختلاف، بررسی و رسیدگی به قراردادهای راکد است تا چنانچه زمینی از سوی سرمایه‌گذار بلاتکلیف و راکد رها شده تعیین تکلیف و این اراضی پس از طی مراحل قضایی، خلع ید و آزادسازی شوند.

اهلی ادامه داد: در صورت آزاد نشدن این اراضی راکد، با گذشت زمان دیگر زمینی در شهرک‌های صنعتی وجود نخواهد داشت تا به سرمایه‌گذاران واقعی واگذار شود و شهرک‌های صنعتی جولانگاه دلالان و سفته بازان خواهد شد.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه بر اساس قانون، موظف به بازپس‌گیری اراضی راکد از صاحبان قراردادهای راکد و بلاتکلیف هستیم، افزود: بر اساس قانون هرگونه خرید و فروش اراضی و یا واحدهای تولیدی، خارج از مجوز شرکت شهرک‌های صنعتی وجاهت قانونی نداشته و به طور حتم، موجب ضرر و زیان خریداران خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه بسته‌های جمایتی به سرمایه‌گذاران گفت: بسته‌های حمایتی مختلف با هدف رونق تولید و اشتغال در شهرک‌های صنعتی استان به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.

اهلی اظهار کرد: تامین اراضی و زیرساخت‌ها، شرایط آسان واگذاری زمین، اعطای مشوق‌های سرمایه‌گذاری و ارائه بسته‌های حمایتی از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی است تا بدین وسیله بتوان در افزایش سهم تولید و اشتغال تاثیرگذار بود.

وی با بیان اینکه توسعه صنایع کوچک در نهایت موجب رشد اقتصادی کشور می‌شود، افزود: حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط منجر به ایجاد اشتغال، افزایش صادرات و گسترش بازارهای هدف و تقویت پایه‌های کارآفرینی اقتصاد شده و استان را به سمت توسعه هرچه بیشتر سوق می‌دهد.

 

انتهای پیام/ج