19:50 - 1401/08/29
کد خبر: 97105

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

بسیج سازندگی در تحقق اقتصاد مقاومتی ، پیشگام است/ از قوانین مربوط به بسیج سازندگی در مجلس حمایت می کنیم

نائب رئیس مجلس از کار در زمینه اقتصاد مقاومتی به عنوان مهمترین اولیت مسئولین کشور نام برد و گفت: امروز بسیج سازندگی با بها دادن به مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک پیشگام تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.

به گزارش سبلان ما ، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی که در سالن ولایت اردبیل برگزار شد به تبیین خدمات بسیج سازندگی در قالب گروه های جهادی بسیج مردمی به مناطق محروم پرداخت  و با انتقاد از روحیه کارمندی حاکم در کشور گفت: در شرایط تحریم و مشکلاتی که گریبانگیر کشور است تنها روحیه انقلابی و کار جهادی است که مشکلات را کاهش و رفاه و امنیت مردم را تامین می کند.

وی به عائله دولت  و ارتباط آن با بودجه کشور پرداخت و گفت: در شرایط فعلی که کشور با مشکلات اقتصادی و کمبود منابع مالی رنج می برد  اغلب بودجه کشور صرف هزینه های جاری که حقوق کارمندان است می شود و تنها بخش ناچیزی دجه به سمت فعالیت های عمرانی هدایت می شود.

نیکزاد به منابع مالی دولت اشاره کرد و گفت: کل درآمد دولت از صادرات نفت، در یافت مالیات از داخل، فروش دارایی های دولت و انتشار اوراق قرضه تامین می شود.

وی با بیان اینکه دولت در شش ماه گذشته 524هزار میلیارد هزینه داشته است،گفت: 240هزار میلیارد مربوط به پرداخت حقوق و 99هزار میلیارد نیز پرداخت سر رسید اوراق قرضه دولت روحانی داشته است.

نماینده اردبیل در مجلس از تربیت اسلامی به عنوان اصلی ترین مبحث نظام تعلیم و تربیت نام برد و گفت: تنها تربیت توحیدی است که زمینه ساز  پرورش انسان های مدیرو مدبر و کاردان در تراز حاج قاسم سلیمانی می شود که نیاز امروز کشور  است.

وی به آزادی های مد نظر قانون اساسی اشاره کرد و گفت: اصلی ترین موضوع کشور پرورش نیروهای متعهد و متخصص است تا در کنار فرهنگ بسیجی و کار جهادی موانع پیشرفت ایران اسلامی برداشته شود.

نیکزاد به تشریح علت های عقب ماندگی در مبحث نیرو انسانی در تراز انقلاب پرداخت و گفت: ترجیح دادن دنیا به آخرت در کنار سازش به عزت،  و فراموش شدن امر به معروف و نهی از منگر از جمله عوامل کاهش نیروی انسانی متهد و متخصص است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های جاری کشور اشاره کرد و گفت: از  قانون راجع به بسیج سازندگی در مجلس حمایت می کنیم.

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه بسیج سازندگی در توزیع امکانات، عادل است،گفت: این نهاد انقلابی باید مورد حمایت قرار گیرد تا محرومیت زدایی های کشور سریعتر محقق شود.

وی مظلومیت ایران اسلامی را یاداور شد و گفت: سپاه در سازندگی ، حفظ شأن ، غلبه گفتمانی،  اشراف اطلاعاتی توزیع عدالت و امکانات در سراسر کشور بی همتا است.

نیکزاد از کار در زمینه اقتصاد مقاومتی به عنوان مهمترین اولیت مسئولین کشور نام برد و گفت: امروز بسیج سازندگی با بها دادن به مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک پیشگام تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور بوده و شایسته است فعالیت های بسج سازندگی در این زمینه برای سایر دستگاه ها و نهاد ها الگوسازی شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اعتقاد ما به سپاه و بسیج نشات گرفته از اخلاص، روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی است، گفت: همه باید تلاش کنند تا فرهنگ و روحیه بسیجی در همه اقشار جامعه به ویژه دستگاه های اجرایی  جاری شود.

 

انتهای پیام/ج