11:07 - 1401/08/30
کد خبر: 97107

همزمان با هفته بسیج برگزار شد؛

همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در اردبیل+ عکس و فیلم

همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی با هدف رفع موانع تولید و تجلیل از طلایه داران اقتصاد مقاومتی بسیج در اردبیل برگزار شد.

به گزارش سبلان ما ، همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی با حضور علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)، یاسر عبداللهی معاون اقتصادی استاندار اردبیل، رامین صادقی مدیرکل صمت، بهروز رحیم زاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان اردبیل و گروه های جهادی فعال در زمینه اقتصاد مقاومتی در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

در این همایش بزرگ که به همت بسیج سازندگی استان اردبیل برگزار  شد، گروه های جهادی فعال در زمینه اقتصاد مقاومتی با ارائه دستاوردهای خود در طزمینه مشاغل خانگی و صنایع دستی ، ظرفیت های خود در راه اندازی کسب و کارهای کوچک را به مدیران دستگاه های اجرایی ابراز کردند.

سردار محمدی اصل در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات گروه های جهادی در همه عرصه ها به ویژه اقتصاد مقاومتی، روحیه جهادی  و انقلابی را ستود و گفتک کار جهادی مشکل گشاری کشور در همه اعصار به ویژه برهه فعلی است.

وی از عرصه اقتصاد به عنوان یکی از شاخه های جنگ ترکیبی دشمنان نام برد و گفت: در این عرصه نیز همچون سایر عرصه های نبرد دشمنان علیه ملت ایران اسلامی، این گروه های جهادی هستند که با ایثار خود حضور موفق در صحنه داشته و با پیاده سازی منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در میدان عمل، پیشگامان تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در کشور هستند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در پایان سخنان از جهادگران بسیجی خواست تا با راه اندازی کارگاه های اموزشی به توانمندسازی مردم مناطق محروم و کم برخوردار پرداخته تا ضمن احیای مشاغل فراموش شده مناطق، زمینه های درامد پایدار برای مردم را فراهم کنند.

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان سخنران اصلی همایش از بسیج بعنوان یار و یاور دولت در پیشبرد اهداف نظام نام برد و گفت: هرجا دولت با مشکل مواجهه شده است، بسیج با حضور به موقع و تعیین کنده خود در میدان گره گشای مشکلات بوده است.

وی از بسیج به عنوان نهاد عادل و منصف در توزیع امکانات در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم نام برد و گفت: هرگاه کاری به بسیج محول شده است به بهترین نحو ممکن، در کوتاه ترین زمان و کم هزینه ترین شکل ممکن و با کیفیت بالاتر به سرانجام رسیده است.

نائب رئیس مجلس به قوانین حمایتی  از بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: در مجلس تلاش می کنیم تا با تصویب قوانین ، بسیج سازندگی را در انجام ماموریت های محوله به ویژه در بحث محرومیت زدایی کمک کنیم.

در ادامه این نشست دو نفر از مسئولین گروه های جهادی فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی ضمن تشریح فعالیت خود به ارائه مشکلات و موانع خود پرداختند.

نماینده برادران جهادگر به مشکلات تولید در زمینه گیاهان دارویی اشاره کرد و خواستار صدور مجوز برای فضای کشت محصول و تولد محصولات گیاهان دارویی شد.

نیکزاد در  پاسخ به این جهادگر فعال در زمینه اقتصاد مقاومتی، گفت:  آسیب های وارد شده به صنعت گیاهان دارویی استان نشات گرفته از انتصاب افراد غیر تخصصی در راس امور است.

وی با بیان اینکه مسئول سابق عزل شده است، گفت: با تعیین تکلیف مسئولین جدید انتظار می رود در سریع ترین زمان ممکن مشکلات این صنعت در کشور رفع و کارخانه های بسته شده دوباره بازگشایی شوند.

نیکزاد با بیان اینکه تعطیلی کارخانه های گیاهان دارویی در اردبیل و دماوند موجب، بیکاری 800 نفر از جوانان شاغل در این صنعت شده است ، اظهار امیدواری کرد بزودی با رفع موانع جوانان دوباره به شغل های خود بازگردند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال نماینده خواهران گروه های جهادی در خصوص وام  برای تولید نیز گفت: انتقادات در این زمینه قابل قبول است و حرفی برای گفتن نیست چراکه بالاترین وام بسیج سازندگی 150 میلیون تومان است که ان هم بعد از طی مراحل پیچیده و ضامن معتبر محقق می شود، در حالیکه برخی افراد صاحب نفوذ به راحتی وام های میلیاردی دریافت می کنند.

وی به هیات تحقیق و تفحص از بانک ها در خصوص بررسی وام های بالای 50میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: روسای بانک ها به سرعت موضع گرفتند.

نیکزاد به تغییرات صورت گرفته در ثنعت ارد و نان نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه ای بود که دولت اجرا کرد و با تدابیر خاص باید ان را تا حصول نتیجه نهایی ادامه دهد  و اگر این پروژه به نحو حسن اجرا شود صرفه جویی های حاصل از ان ضمن برطرف کردن مشکل آرد کشور، منابع لازم برای رسیدگی به سایر بخش ها را فراهم می کند.

 

 

انتهای پیام/ج