21:38 - 1401/09/01
کد خبر: 97121

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل:

شناسایی 169 واحد راکد در استان اردبیل/ 8 طرح دانش بنیان در استان در حال اجرا است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل از قرار گرفتن استان اردبیل در رده سوم کشور به لحاظ رفع موانع تولید خبرداد و گفت: استان اردبیل توانست دو برابر از سهم تخصیصی را جذب کند.

به گزارش سبلان ما ، یاسر عبدالهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل پیش از ظهر امروز در جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج استان اردبیل که در سالن ولایت برگزار شد به ارائه گزارش فعالیت های اقتصادی در استان اردبیل پرداخت و گفت: در عرصه تولید و صنعت 1156 واحد تولیدی و صنعتی در استان وجود دارد به همین دلیل یکی از برنامه های دولت سیزدهم در مورد تولید و صنعت، شناسایی و احصا واحدهای راکد و فعال در استان است.

وی با بیان اینکه 169 واحد راکد در استان شناسایی شده است گفت: از بین 169 واحد راکد شناسایی شده حدود 80 واحد قابلیت احیای مجدد را داشتند و ما توانستیم تعدادی از این واحدها را احیا کنیم و تا آخر پیش بینی می شود تمام واحدهای راکد قابل احیا به عرصه تولید و صنعت برمی گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به تدوین نقشه راه اشتغال استان افزود: نقشه راه اشتغال استان برای سه سال آتی در طی برگزاری جلسات مکرر و کارشناسی شده تدوین و طراحی شده است.

عبدالهی با بیان اینکه نرخ بیکاری در سرشماری سال 95 حدود 6/15 است تصریح کرد: در این نقشه راه اشتغال دو گام تدوین و طراحی شده است که گام اول دو سال و گام دوم سه سال است و برای حدود 30 الی 40 هزار نفر اشتغال برنامه ریزی کرده ایم.

وی در ادامه گفت: موارد مورد نیاز این نقشه راه کاملا احصا و در حال رصد و پیگیری هستیم و در گام اولی یکی از موضوعاتی که در نظر گرفتیم باشگاه هزار نفری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: ما در استان حدود 15 کارخانه داریم که هر کدام حدود 700 الی 800 کارمند و کارگر دارند که اگر ما بتوانیم به این کارخانه ها اندکی تسهیلات تزریق کنیم این کارخانه ها می توانند بالای 1000 نفر اشتغال زایی نمایند.

عبدالهی با بیان اینکه در گام اول حدود 30 هزار نفر در عرصه های مختلف گردشگری، کشاورزی، صنعت اشتغال زایی می شود گفت: 8 طرح دانش بنیان در استان در حال اجرا است و با تامین تسهیلات 288 میلیارد تومان می توانیم برای 680 نفر هم اشتغال زایی نماییم.

وی با بیان اینکه استان اردبیل توانسته در رفع موانع تولید جزء سه استان برتر کشور باشد گفت:  استان اردبیل توانست دو برابر از سهم تخصیصی را جذب کند و ایجاد شرکت های دانش بنیان یکی از موضوعات اساسی مدیریت استانداری است.

 

انتهای پیام/ج