09:10 - 1401/09/03
کد خبر: 97127

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

اختصاص۲۵۰ میلیارد ریال برای توسعه بخش‌های درمانی در اردبیل

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس صبح امروز در دیدار با آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت:۲۵۰ میلیارد ریال برای توسعه بخش‌های درمانی در اردبیل اختصاص می‌یابد.

به گزارش سبلان ما ،دکتر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  صبح امروز در دیدار با آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت:۲۵۰ میلیارد ریال برای توسعه بخش‌های درمانی در اردبیل اختصاص می‌یابد.

وی افزود: تاکنون حدود ۱۱.۵ هزار میلیارد ریال توسط این مجمع در حوزه بهداشت و درمان کشور هزینه شده و همچنان نیازمند یاری خیرین سلامت جهت توسعه مراکز بهداشتی و درمانی در کشور هستیم.

دکتر محمدیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز گزارشی از وضعیت بهداشتی و درمانی و نیازمندی‌های حوزه سلامت استان ارائه داد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به فعالیت موسسه خیریه محکم در اردبیل بیان کرد: این موسسه خیریه در بیشتر استان‌ها برای کمک به ناهنجاری‌های نوزادان و کودکان بصورت رایگان ارائه خدمت می‌نماید و در استان اردبیل نیز به همت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و مجمع خیرین سلامت استان و دکتر دلشاد به‌عنوان رئیس این موسسه فعال می باشد، لذا کودکانی که بدلیل مشکل مادرزادی، نیازمند عمل جراحی می‌باشند می‌توانند جهت درمان با این موسسه هماهنگ شوند.

آیت‌الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار حمایت از مجموعه داروسازی و کارخانه سرم سازی اردبیل شد و عنوان کرد: لازم است وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص وضعیت دارویی کشور اهتمام بیشتری داشته باشند.

بر اساس این گزارش رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و دبیر مجمع خیرین سلامت کشور در سفر به اردبیل از بیمارستان فاطمی اردبیل بازدید و از نزدیک در جریان وضعیت بخش‌های بستری و خدمت‌رسانی به مراجعان قرار گرفت.