12:03 - 1401/09/03
کد خبر: 97128

با حضور جمعی از بانوان اردبیل؛

همایش روز جهانی منع خشونت علیه زنان در اردبیل برگزار شد

مدیرعامل موسسه ائمه اطهار(ع) به تشریح عملکرد خانه امن استان اردبیل پرداخت و گفت: مراقبت از زنان خشونت دیده در خانواده، ارائه خدمات مشاوره ای به زنان و استحکام بخشیدن به نهاد خانواده های آسیب دیده از خشونت از جمله کارکردهای خانه امن در استان اردبیل است.

به گزارش سبلان ما ، همایش روز جهانی منع خشونت علیه زنان توسط موسسه ائمه اطهار(ع) استان اردبیل و با حضور مولایی فرماندار شهرستان گرمی، رضاقلی زاده مدیرکت امورکتابخانه های استان اردبیل، اعضای هیات علمی دانشگاه های اردبیل و نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار شد.

عزیز طلوعی مدیرعامل موسسه ائمه اطهار(ع) و موسس خانه امن استان اردبیل در ابتدای این همایش به تشریح فعالیت های موسسه خیریه و مردمی ائمه اطهار (ع) استان اردبیل پرداخت و گفت: این موسسه با هدف حمایت از کودکان شیرخوار یتیم، معلولان ذهنی، کوتاه قامتان در اردبیل آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه موسسه ائمه اطهار در سال 85 با تحت پوشش قرار دادن 500 یتیم کار خود را آغاز کرد، گفت: در ادامه کار، موسسه حمایت خود را از تعدادی از سالمندان تحت پوشش کمینه امداد امام خمینی(ره) و زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال اعلام کرد.

موسس خانه امن استان اردبیل در ادامه سخنان خود به حمایت از زنان و کودکان خشونت دیده استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در سال 96 پس از احصای مشکلات در این زمینه، مرکز حمایت از زنان و کودکان مورد خشونت با هدف ارائه خدمات مشاوره در اردبیل راه اندازی شد تا کانون خانواده ها گرم تر از گذشته شود.

وی با بیان اینکه در این مرکز بصورت موقت میزبان زنان مورد خشونت از طرف همسر هستیم گفت: در صدد هستیم با ارائه مشاوره های فنی، روان شناسی، مددکاری و مراقبت، زندگی های ناموفق را به چرخه زندگی برگردانیم.

طلوعی از مرکز نگهداری از زنان خشونت دیده اردبیل به عنوان موفق ترین خانه امن کشور نام برد و گفت: بالای 90 درصد موارد مورد پذیرش مرکز با ارائه خدمان مشاوره ای و مددکاری به خانواده ها بازگردانده شدند

وی به خروجی فعالیت های موسسه خیریه ائمه اطهار(ع) استان اردبیل در ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده ها اشاره کرد و گفت: فعالیت های انجام گرفته طی مدت مورد تایید دادگستری و شورای حل اختلاف استان بوده  و منجر به پیشگیری از پرونده های قضایی در این زمینه در استان اردبیل شده است.

موسس خانه امن استان اردبیل به طرح مداخله خانواده محور در زمینه پیشگیری از خشونت علیه زنان و کودکان اشاره کرد و گفت: خانه امن با پذیرش و حمایت از زنان و کودکان مورد خشونت در خانواده توانسته ضمن تحکیم بنیان خانواده ها از میزان خشونت در خانواده های ی آسیب پذیر نیز بکاهد.

وی به طرح غربالگری خانواده های آسیب پذیر در زمینه خشونت در خانواده طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: با ارائه خدمات مشاوره ای و روان شناسی توانستیم از تشکیل 30پرونده قضایی در این زمینه پیشگیری کنیم.

طلوعی به تخصصی بودن فعالیت های موسسه خیریه و مردمی محور ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و گفت: کارکنان موسسه ائمه اطهار(ع)هنرمندانه با موضوع آسیب های اجتماعی به ویژه زنان خشونت دیده در خانواده ها برخورد کرده و با کار جهادی توانستند ضمن کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه نهاد خانواده های اسیب دیده از رفتارهای فردی و اجتماعی را استحکام بخشند.

وی در پایان سخنان خود به رتبه استان اردبیل در زمینه خشونت اشاره کرد و گفت: متاسفانه اردبیل یکی از رده های بالای خشونت در جامعه بوده و در این میان نیز شهرستان های اردبیل، گرمی و پارس اباد از میزان خشونت در وضعیت بدتری قرار دارند.

مدیر عامل موسسه ائمه اطهار(ع) به بودجه های حمایتی قطع شده از طرح خانه های امن اشاره کرد و گفت: با رایزنی های صورت گرفته مسئولان استانی بزودی طرح کمک به خانه های من در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار گرفته و با بازگشایی ردیف بوجه شاهد ارائه خدمات با کیفیت تر به هموطنان خود در این زمینه خواهیم بود.

سخنرانی خدادادی معاون دادگستری استان اردبیل، کارگاه مشاوره  و روان شناسی  پدیده خشونت و تجلیل از مشاوران و مددکاران فعال در موسسه ائمه اطهار(ع) از جمله برنامه های این مراسم در اردبیل بود.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ج