15:07 - 1401/09/04
کد خبر: 97132

امام جمعه اردبیل:

ایران اسلامی، مظلوم قادر است/ مماشات امروز از اوراق زرین در تاریخ انقلاب اسلامی است

امام جمعه اردبیل با تبیین عملکرد نیروهای امنیتی ایران در حوادث اخیر گفت: نیروهای امنیتی ایران در اوج اقتدار با عطوفت، دلسوزی و مماشات با جوانان اغفال شده کار بی نظیر کردند که البته حساب قاتلین مسلح جدا است و بزودی به سزای اعمال خود خواهند رسید.

به گزارش سبلان ما ، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به مسائل اخیر کشور اظهار داشت: یک نکته بسیار مهم در غائله اخیر نباید از توجه ملت ما مغفول بماند در روزهای گذشته به طور مداوم می شنیدید که فلان بسیجی شهید شد، فلان افسر ترور شد، فلان طلبه شهید شد، فلان پاسدار ترور شد ، فلان افسر سیلی خورد ، فلان مامور کتک خورد ، آیا این ها عاجز بودند ؟ نخیر اصلاً و ابداً آیا نمی توانستند از سلاح استفاده کنند ؟ آیا عاجز بودند که از سلاح استفاده کنند؟ اصلاً و ابداً آیا ترس داشتند؟  

وی افزود: در این روزها یک حقیقت بسیار بزرگی اتفاق افتاد که در تاریخ ایران و جهان و در کل دنیا بی‌نظیر است پلیس ایران و نیروهای امنیتی تصمیم گرفتند خود را فدا کنند اما بخشی از ملت را که استکبار جهانی با قدرت اهریمنی رسانه‌ای خود با دروغ و افتراءات و با آمارسازی، اهریمن سازی و کشته سازی آنها را فریب داده نجات دهند خدایا این چقدر ارزشمند است! ایران اسلامی مظلوم ولی مقتدر در این روزها ارزش های بزرگی را به تماشا گذاشته ولی امپراطوری رسانه ای غرب با تمام توان آن را پنهان و سانسور می‌کند تا کنون  ۷۰ نفر از نیروهای انتظامی، بسیج و سپاه شهید شده‌اند در حالی که نظام به راحتی می توانست اهل قتل به جزایشان برساند.

آیت الله عاملی گفت: این در دنیا و در میان هیچ پلیس نظیر ندارد و اوج حرمت و احترام به ملت است این را می‌گویند مظلوم قادر، کلمه مظلوم قادر  وصف امیرالمومنین است سلاح در دست باشد سیلی بخوری فحش بخوری سنگ بخوری اما شلیک نکنی بلکه بگویی وظیفه من نجات این جوان یا نوجوانی است که کانال های هوایی دشمن با قدرت سحار خودشان دجال وار باورهای او را سوزانده اند عجیب اندر عجیب این است که دشمن با قدرت سحار رسانه‌ای خود به راحتی حقایق را قلب می کند. قلع و قمع را به نظام اسلامی نسبت می‌دهد هم می کشد و هم از آن به نفع خود استفاده می کند و عده ای هم متاسفانه قبول می کنند مثل معاویه که هم عمار را کشت و هم آن را به پای علی نوشت!

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: نظام اسلامی حاشا و کلا به راه هایی که رژیم اسرائیل یا دولت هایی مثل عربستان، بحرین، مصر و غیره در برابر اعتراضات متوسل شدند وارد شود فرهنگ دینی ادبیات انقلابی و شعور انسانی ما آن گونه برخوردها را کاملاً رد می کند آنگونه برخورد ها در داخل خانواده معنی ندارد هرچند دشمن فوق‌العاده و با تمام توان برای ایجاد زمینه خشونت شیطنت می کند در این مدت اخیر نیروهای انتظامی و بسیج و موالیان انقلاب ضربه خوردند کتک خوردند و بعضی ها در نهایت مظلومیت جان خود را از دست دادند اما راضی نشدند ملت صدمه ببیند به حدی که صدای بخش زیادی از مردم بلند شده که مماشات بس است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضع گیری های برخی از مشاهیر هنری کشور در حوادث اخیر ابراز کرد: عجیب این است که بعضی از مشاهیر هنری بدون توجه به این نکته ارزشمند، نظام را متهم می‌کنند و سوژه عظیمی برای دشمن درست می کنند در ایذه در تیراندازی کورکورانه تروریست های وهابی، عده‌ای از مردم عادی و یک نوجوان شهید می شود فوراً در صفحات بعضی از مشاهیر هنری نظام متهم می‌شود، قاتل بعد از دستگیری اعتراف می‌کند و ریختن خون شیعه را مساوی با ورود به بهشت می داند ولی باز هم آن مشهور هنری که او نیز از ملت ما و متعلق به کشور ماست بر نظر خود اصرار می کند.

آیت الله عاملی گفت: ما از این فعال هنری سوال می‌کنیم اخیراً اسرائیل تصویب کرد که باید تمام اطفال فلسطینی کشته شود تا نسل فلسطینی‌ها به کلی قطع گردد و فقط در سال های اخیر بیش از ۸۰ طفل فلسطینی حتی در قنداقه کشته شده اند آیا ممکن است در صفحه خودتان یک کلمه در محکومیت اسرائیل به خاطر کشتار اطفال، مطلب بنویسید؟ حتماً نه چون ربات های استکبار فوراً شما را فحش باران می کنند و تهدید می‌کنند که از صفحه تو خارج می شویم البته انصافاً عده ای از مشاهیر هنری خیلی خوب درخشیدند و دشمن به این ها بسیار حساس است چون از تأثیر آنها باخبر است به همین جهت آن دسته از مشاهیر هنری که با دشمن همکاری و همراهی نکردند تحت شدیدترین فشارها و ناجوانمردانه ترین اهانت‌های دشمن قرار گرفتند نشکستن اراده اینها در برابر آن فشارها واقعا قابل تحسین است.

وی با اشاره با شهادت نیروهای انقلابی در روزهای اخیر خاطر نشان کرد: حدود ۷۰ نفر از نیروهای انقلاب جان خود را فدا کردند تا خون جوانی که ده‌ها کانال "تسویلی" او را به خیابان آورده صدمه و لطمه نخورد آیا می دانید که قانون آمریکا این است که پلیس آمریکا با سوءظن می تواند بدون حکم دادگاه هرکسی را بخواهد بکشد؟ در۹ ماه ۷۰۰ نفر را کشته است آیا می دانید قانون آمریکا در روابط بین الملل این است که دولت آمریکا به هر کشوری سوءظن کند می تواند بدون اذن شورای امنیت سازمان ملل حمله کند؟ رامسفلد وزیر دفاع اسبق آمریکا که الان در برزخ پای محاسبه الهی است گفت مرگ دولت های آمریکا به این است که برای حمله به کشوری از شورای امنیت اجازه بگیرند نه در عراق اجازه گرفت نه در سوریه و نه در لیبی و نه در افغانستان و میلیون‌ها انسان جان خود را از دست دادند.

امام جمعه اردبیل با تبیین عملکرد نیروهای امنیتی ایران در حوادث اخیر عنوان کرد: نیروهای امنیتی ایران در عطوفت ، دلسوزی و مماشات کار بی نظیر کردند آنها می توانند تحدی(اصطلاح قرآنی است) کنند پلیس با موتور خودش کپسول آتش نشانی حمل می کند سوال می کنی کار پلیس حمل کپسول نیست؟ می‌گوید گزارش رسیده قرار است فلان جا را آتش بزنند . می رویم آنجا را خاموش کنیم تا مال مردم محفوظ بماند! ای کاش و صد ای کاش رفتار پلیس کشورهای اطراف ما یا پلیس کشورهای اروپایی را با پلیس ایران به مقایسه بگذارند و نشان دهند تا ملت بزرگ ما  تفاوت دو رفتار را ملاحظه کند.

وی افزود:دستگاه قضایی و پلیس ایران  یک نقش عاطفی استثنایی را به تماشا گذاشتند که هزار یک آن در اغتشاشات اروپا ، آمریکا ، اسرائیل و دولت های عربی دیده نمی شود آیا تا حالا فکر کردید که چرا دشمن از تمام مرزها سلاح وارد و اقدام به ترور بهترین نیروهای ما کرد؟ چون در حسرت این است که نیروهای امنیتی ایران را وارد فاز خون ریزی کند اما احسنت به نیروهای امنیتی و به متصدیان امنیت کشور که در تور آنها نیفتادند و گفتند؛ ما یک خانواده را تشکیل می‌دهیم و داغ آن آرزوی شوم را به دل دشمن گذاشتند آیا این که کفایت نمی‌کند که ما قدر ولی نعمتان خودمان و نعمت های خودمان را قدر بدانیم ؟

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تاریخ این ها را ثبت می کند مماشات امروز از  اوراق زرین در تاریخ انقلاب اسلامی است و باید هم  این طور باشد البته حساب قاتلین مسلح جداست و امر مهم این است که ملت بزرگ ما متوجه این نکته شده و در حادثه اخیر بصیرت عظیمی پیدا کرده و مصداق" إِنَّ الَّذِينَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِنَ الشَّيْطَانِ تَذَكَّرُوا فَإِذَا هُمْ مُبْصِرُونَ" شده است گاندی می گوید تعلمت من الحسین کیف اکون مظلوما فانتصر! من از حسین آموخته ام که چگونه مظلوم باشم تا پیروز باشم.  

وی گفت: از عجائب  امور این است که اگر یک فرد موهوم کشته شود اروپا و آمریکا فوراً به پا می خیزند و محکوم می‌کنند اما اگر از بسیجی ها ، طلبه‌ها، پاسدارها، نیروهای انتظامی و افراد معمولی بی گناه شهید شوند کک آنها هم نمی گزد این نشان چیست؟ نشان یک حقیقت تلخ و آن اینکه انسان‌ها زمانی حرمت دارند که در خدمت منویات آمریکا و اروپا باشند و الا هیچ حقی حتی از حقوق حیوانات هم برخوردار نیستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه امروز دنیا روی دروغ، قلب حقایق، حق ویژه و درجه بندی انسان ها اداره می‌شود و این نگاه دنیا را از صلح جهانی که نیاز اصلی امروز بشر مجروح و بشر کرامت شکسته است دور می کند اظهار داشت: من این بحث را هم به خاطر تاریخ وارد شدم تا در تاریخ ثبت شود و بماند و هم به خاطر قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل که تصویب کرد کمیته حقیقت یاب بین المللی درباره  بررسی عملکرد پلیس ایران تشکیل شود برای ما سوال است که پلیس اسرائیل هفتاد سال است که هر روز فلسطینی‌ها را می کشد چرا این کمیته آنجا تشکیل نمی شود؟

وی گفت: چرا برای شنبه های پاریس تشکیل نشد؟ پلیس آمریکا در نه ماه ۷۰۰ بی گناه را کشت بدون اینکه حتی یک پلیس کشته شود چرا برای آنجا این کمیته تشکیل نمی شود؟ چرا هیبت  سازمان ملل را خراب می کنید؟ چرا جایگاه حقوق بشر را خراب می کنید؟ زمان تحمیق انسان ها و ملت‌ها گذشته است با این تبعیض نتیجه بررسی این کمیته از قبل مشخص است حقوق بشر آن جا ذبح شد که گردن ۸۱ مخالف سیاسی در یک روز در عربستان زده شد. حقوق بشر آن جا ذبح شد که پنج فرزند شیخ زکزاکی توسط پلیس نیجریه همراه با هزار نفر دیگر مظلومانه کشته شدند فقط به خاطر این که شیعه و موالی ایران بودند کشته های مسلمانان در میانمار آنقدر زیاد و وحشتناک بود که دل هر آزاده را در دنیا به درد آورد اما شما در شورای حقوق بشر یک آه نکشیدید آنها از خانه و کاشانه و از املاک و مزارع آباء و اجدادی خود اخراج و از حق شهروندی رسمی محروم و به کشورهای دیگر رانده شدند بحرین تابعیت بحرینی مخالفین خود را به طور مکرر باطل و از کشور بیرون می کند آیا این ها اضاعه حق نیست؟

آیت الله عاملی در بخش های دیگر خطبه ها  با تاکید بر اینکه قرار است ما در خطبه ها مطالبات معقول و منطقی ملت را مطرح کنیم تا احتیاجی به کف خیابان نباشد گفت: یکی از مطالبات مهم این است که سیستم مالی و اداری آنچنان دقیق و شفاف و حساس باشد که امکان فساد و تخلف از مجموعه‌های دولتی کاملاً ریشه کن شود، انصاف این است که دولت محترم با توسعه دولت هوشمند و دولت الکترونیک رفته‌رفته تمام گلوگاه های حساس را حذف می کند تعیین جایزه هنگفت از طرف دستگاه قضاء برای گزارش فساد نیز قدم مثبتی است این اقدامات عملی کردن یک آرزوی بزرگ ملت ما است همه ملت آرزو دارند یک سیستم بسیار هوشمند بر کل مراودات مالی ، مجوزها ، برخورداری ها تمکن ها، تمول ها ، مزایده ها ، مناقصات و ارایه تسهیلات و  حاکم شود و هر گونه امکان خیانت ریشه کن شود استفاده از تجربیات دنیا در این موضوع بسیار مهم است آنها با کمترین هزینه دست های خیانت را قطع کرده اند.  

امام جمعه اردبیل با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت قطع دست دلالان عنوان کرد: اخیراً در کشور اقدامات بسیار خوب برای کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها و سد ثغور فساد شده است رفتن کالاهای دولتی مثل محصولات پتروشیمی،  مشتقات نفتی ،  سیمان و  به بازار بورس دست تمام دلالان مواد پتروشیمی ، سیمان و غیره را که گاهی درآمد بسیار زیادی داشتند قطع کرد اخیراً ایران خودرو  نیز محصول را در بورس با قیمت پایه اعلام می کند و مشتریان به رقابت می‌پردازند و وجه رقابتی  به جای دلال به خود ایران خودرو اختصاص می یابد با این روش دلال کنار می‌رود و طبعاً قیمت رفته رفته واقعی تر می شود.  

وی با تاکید بر اینکه مطالبه دیگر مردم عدالت در استخدام است گفت: ملت ما مخصوصاً خانواده ها و والدین به این مسئله بسیار حساس هستند اگر این موضوع حساب شده و از روی عدالت نباشد تخریب آن فوق‌العاده می شود هیچ کس نباید در روند استخدام دخالت کند همه توجه کنند که استخدام در دوایر دولتی با آزمون صورت می گیرد آزمون را هم سازمان سنجش کشور برگزار می کند در حال حاضر به ازاء هر سه نفر که بازنشست می شوند یک نفر جذب می شود در نهادهای حاکمیتی به ازاء دو نفر یک نفر البته شرکت های طرف قرار داد با ادارات برای نگهبانی و خدماتی جذب دارند که دولت تصمیم گرفته این جذب ها را نیز سازماندهی کند.

آیت الله عاملی در پایان سخنان خود گفت: از این به بعد حتی جذب شرکت ها نیز با آزمون خواهد بود وقتی مجوز برای جذب شرکتی آمد  باید اداره مربوط این مجوز را رسماً اعلام کند سپس آزمون برگزار شود تا هرگونه جذب در شرکت ها هم شفاف باشد هیات رسیدگی به تخلفات اداری نیز شدیداً فعال شده اگر کارمندی ایجاد نارضایتی درست کند یا تمنای رشوه داشته باشد بی رحمانه عمل می‌کنند و اخیراً نیز چند نفر را کنار گذاشتند  

 

انتهای پیام/ج