08:36 - 1401/09/05
کد خبر: 97134

۳۰ هزار میلیارد ریال طرح مشارکتی در اردبیل اجرا می‌شود

-شهردار اردبیل با بیان اینکه از یک سال گذشته همه طرح‌های راکد شهرداری فعال شده است، گفت: برای نخستین بار ۳۰ هزار میلیارد ریال طرح مشارکتی هم در اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش سبلان ما ، محمود صفری  شهردار اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: ۳۰درصد طرح‌های عمرانی نیمه فعال و ۷۰ درصد دیگر هم فعال است که برای اجرای آن چهار هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی افزود: طرح‌های متعددی در حوزه‌های مختلف بویژه در زمینه رفع ترافیک شهری در دست اجراست که برای تامین اعتبارات آن تلاش می‌کنیم.

شهردار اردبیل با بیان اینکه شهرداری اردبیل از توسعه طرح‌ها و سرمایه‌گذاری در قالب پروژه‌های مشارکتی استقبال می‌کند، افزود: از یک سال گذشته همه طرح‌های راکد شهرداری فعال شده و علاوه برآن برای نخستین بار ۳۰ هزار میلیارد ریال طرح مشارکتی هم در اردبیل اجرا می‌شود.

صفری درباره پیشرفت کار پل نیایش اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی طرح احداث پل نیایش اردبیل در ورودی شهر از سمت جاده منتهی به نیر و سراب به ۸۰ درصد رسیده است.

وی افزود: عملیات حفاری و خاکبرداری زیرگذر تقاطع غیرهمسطح نیایش در کمتر از یک ماه به اتمام رسیده و پیش بینی می‌شود این طرح تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

شهردار اردبیل درباره عملیات اجرایی پل آقاباقر نیز اظهار کرد: ۲۴ واحد مسکونی در محدوده عملیات اجرایی این پل تملک شده و امیدواریم با تملک ۱۶ واحد باقیمانده، کارفرما، عملیات اجرایی این پروژه را شروع کند.

صفری از آسفالت‌ریزی خیابان ۱۴ متری صخره کارشناسان خبر داد و گفت: خیابان ۱۴ متری صخره کارشناسان که ۶ سال گذشته زیرسازی شده بود با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال آسفالت‌ریزی شده که طی هفته‌های آینده تحویل اهالی خواهد شد.

وی یادآور شد: طول طرح ۹ هزار مترمربع و مساحت آن ۱۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع است و در آن ۲ هزار تن آسفالت استفاده شده است.

شهردار اردبیل با اشاره به اینکه با آسفالت‌ریزی، مشکلات اهالی در فصل سرما به‌خصوص هنگام بارش برف مرتفع خواهد شد افزود: برای عملیات زیرسازی خیابان ۱۴ متری صخره کارشناسان اعم جدول‌گذاری و زیرسازی آسفالت و آسفالت‌ریزی حدود ۵۰میلیارد ریال هزینه شده است.