08:47 - 1401/09/08
کد خبر: 97152

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان اردبیل:

تعداد پرستار در استان اردبیل بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری است/ اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مهمترین مطالبه پرستاران

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان اردبیل استخدام، افزایش تخت‌های بیمارستانی و ساختار قدیمی مراکز درمانی از مهمترین علل کمبود پرستار در استان اردبیل نام برد و گفت: اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مهمترین مطالبه پرستاران است.

سعید مهریرئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما ، به تشریج وضعیت شغل پرستاری در استان پرداخت و گفت: طبق استاندارد کشوری باید به ازای هر تخت بستری ۲.۵ پرستار وجود داشته باشد که این رقم در اردبیل ۹ دهم درصد است و بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی از نبود استخدام، افزایش تخت‌های بیمارستانی و ساختار قدیمی مراکز درمانی بیان کرد:به عنوان مهمترین علل کمبود پرستار در استان اردبیل نام برد و گفت: در ایام کرونایی و با افزایش تعداد تخت‌های بستری و میزان مراجعات این کمبود پرستار بیش از پیش خود را نشان داد و تمام بار سنگین این کمبود بر دوش پرستاران حاضر  بود.

مهری  در ادامه سخنان خود به مطالبات جامعه پرستاری استان نیز اشاره کرد و گفت: تأخیر در پرداخت مطالبات نیز یکی از اساسی‌ترین مشکلات جامعه پرستاران است که اجرا نشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مهمترین خواسته این قشر ایثارگر است.

وی پرستاران را سربازان خط مقدم دفاع از سلامت مردم دانست و گفت: پرستاران در حساس‌ترین شرایط خانواده‌ها که حتی اعضای خانواده از یکدیگر گریزان بودند در کنار مردم ماندند و هیچ گاه سنگر خدمت و سلامت جامعه را ترک نکردند.

 

انتهای پیام/ج