08:55 - 1401/09/10
کد خبر: 97163

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل

اختصاص یک هزار هکتار اراضی به زراعت چوب در پارس آباد مغان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: یک هزار هکتار از اراضی پارس آباد مغان برای زراعت چوب در اختیار سرمایه‌گذار بخش خصوصی قرار گرفته است.

به گزارش سبلان ما ،  محمود قلی زاده  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رونق صنعتچوب در سال‌های اخیر در شمال استان یک هزار هکتار زمین در اختیار سرمایه‌گذار گذاشته شده و مقرر است این طرح در شهرستان‌های دیگر هم شروع شود.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب در زراعت چوب پارس آباد مغان افزود: این طرح هم اکنون با مشکل کمبود آب مواجه شده و در صورت رفع مشکل آب، قابلیت توسعه زراعت چوب تا سقف ۱۰ هزار هکتار در منطقه وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: آماده حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در زراعت چوب با واگذاری زمین در منطقه هستیم اما لازم است سرمایه گذاران حقوق بهره‌برداران را رعایت کنند ضمن اینکه بحث تامین آب مورد نیاز هم باید مد نظر قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: بهترین روش برای تامین نهاده‌های کارخانه‌های چوب صنعتی، تامین چوب با ایجاد مزرعه چوب است تا جلوی تخریب جنگل و درختان جنگلی در استان گرفته شود.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه اجرای طرح زراعت چوب، تحولی بزرگ در فضای سبز و صنعت چوب استان اردبیل به وجود خواهد آورد، افزود: کشت چوب توجیه اقتصادی داشته و به صرفه است منتهی باید بخش خصوصی تعهد خرید آن را داده و مبلغی نیز برای رشد سالانه به کشت کاران پرداخت کند.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اردبیل از آماده باش کامل نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در امر حفاظت از اراضی ملی در استان خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری و پیشگیری از هرگونه تخلف، تصرف احتمالی و ساخت و سازهای غیرقانونی در عرصه‌های منابع طبیعی استان ۱۹ تیم ویژه گشت و مراقبت با تمام امکانات و تجهیزات و به صورت شبانه‌روزی به حفاظت از عرصه‌های ملی در سطح استان می پردازند.

قلی زاده افزود: برای اطفای آتش سوزی‌های احتمالی نیز تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است که در صورت بروز هرگونه آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان در اسرع وقت نسبت به اطفاء و جلوگیری از گسترش خسارت‌های احتمالی اقدام شود.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اردبیل با تاکید بر این‌که طبیعت و منابع طبیعی به عنوان ودیعه و امانت الهی در اختیار ما قرار گرفته است، بیان کرد: با توجه به اهمیت و ارزش‌ منابع طبیعی، لازم است اقشار مختلف مردم ضمن استفاده صحیح از این مواهب الهی، نکات ایمنی را نیز رعایت کرده و مراقب این سرمایه‌های خدادادی باشند.

وی از عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی، تخریب، تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در عرصه‌های ملی استان مراتب را سریع از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/ج