11:24 - 1401/09/24
کد خبر: 97238

استاندار اردبیل:

لزوم اجرای طرح توسعه‌ای واحد سبلان‌خودرو/ سفارش ساخت ۱۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس وزارت کشور برای سبلان‌خودرو

استاندار اردبیل با اشاره به حمایت‌ها و همراهی‌های بی‌دریغ دستگاه قضایی استان اردبیل در رونق تولید و صنعت استان، گفت: حمایت از واحد تولیدی سبلان‌خودرو و رفع مشکلات مربوط به تأمین زمین و گسترش فضای فعالیت آن، گامی مهم برای پیشرفت اقتصادی و افزایش اشتغال استان اردبیل است.

به گزارش سبلان ما ، استاندار اردبیل به همراهرئیس کل دادگستری استان در راستای رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل پیش از ظهر امروز  از شرکت خودرو سازی سبلان مایوان اردبیل بازدید کردند.

عاملی در این نشست به مشکلات زیر ساختی استان اشاره کرد و گفت: مجموعه سبلان‌خودرو که از سال‌های گذشته دارای مشکلاتی بود، هم‌اکنون فعال شده و با آغاز تولید، سفارش وزارت کشور برای ساخت مینی‌بوس را که به ۱۵۰۰ دستگاه افزایش یافته، در برنامه خود دارد و علاوه بر این، برای بازار آزاد نیز تولیداتی ارائه می‌کند.

وی با اشاره به حمایت‌ها و همراهی‌های بی‌دریغ دستگاه قضایی استان اردبیل در رونق تولید و صنعت استان، گفت: حمایت از واحد تولیدی سبلان‌خودرو و رفع مشکلات مربوط به تأمین زمین و گسترش فضای فعالیت آن، گامی مهم برای پیشرفت اقتصادی و افزایش اشتغال استان اردبیل است.

استاندار اردبیل گفت: این واحد تنها واحد مینی‌بوس‌سازی با استاندارد ۸۵گانه در کشور بوده و توسعه فازهای فعالیت این مجموعه علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم، در توسعه صنایع مرتبط با قطعات خودرو نیز در استان تأثیرگذار خواهد بود.

عاملی تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح توسعه‌ای واحد سبلان‌خودرو برای تولید کامیون، همکاری دستگاه‌های مرتبط در تأمین زمین و صدور سند و مجوزهای لازم برای سرعت‌بخشی به روند تکمیل و آغاز تولید ضروری است.

استاندار اردبیل در ادامه بازدید میدانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرک صنعتی ۲، از روند اجرای کارخانه آرتاسرم نیز بازدید و نسبت به حل مشکلات مجوزهای فعالیت این واحد قول مساعد داد.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل هم در این نشست بر ضرورت رفع موانع تولید تاکید کرد و گفت: مسئولان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی نسبت به رفع مشکلات و معضلات واحدهای تولیدی اقدام کنند.

وی با اشاره به شعار سال و تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با تولیدات داخلی گفت: حمایت از تولید موجب رونق اقتصادی و اشتغال شده و از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به آغاز فعالیت شرکت سبلان خودرو مایوان از سال ۱۳۸۹ در منطقه اقتصادی نمین در زمینه تولید کامیون و مینی بوس بیان کرد: با تأمین و تجهیز نیازمندی‌های این شرکت، جوانان بسیاری از منطقه در آن مشغول به فعالیت خواهند شد.

حجت‌الاسلام کثیرلو با بیان اینکه فعالیت این واحد تولیدی در توسعه و رشد اقتصادی استان مؤثر خواهد بود، ادامه داد: این واحد ۱۷۰ نفر پرسنل دارد که در صورت تکمیل و استفاده نهایی از تمام ظرفیت آن یک هزار و ۸۰۰ نفر می‌توانند در آن مشغول به کار شوند.

 

انتهای پیام/ج