07:27 - 1401/09/28
کد خبر: 97260

در آیین بزرگداشت سالگرد قهرمانی تیم فوتبال اردبیل در مسابقات جام فلق مطرح شد؛

اختصاص ۶۰ میلیارد ریال برای پروژه های نیمه تمام ورزشی استان اردبیل

استاندار اردبیل در آیین بزرگداشت سالگرد قهرمانی تیم فوتبال اردبیل در مسابقات جام فلق گفت: ۶۰ میلیارد ریال برای پروژه های نیمه تمام ورزشی استان اردبیل اختصاص می یابد.

به گزارش سبلان ما ،آیین بزرگداشت ۳۵مین سالگرد قهرمانی تیم فوتبال اردبیل در مسابقات جام فلق شب گذشته با حضور جمعی از علاقمندان به فوتبال به همت مجمع مطالبه گران و حامیان فوتبال اردبیل برگزار شد،

سید حامد عاملیاستاندار اردبیل در این مراسم با بیان اینکه حمایت از ورزش را وظیفه خود می‌دانیم، گفت: ارتقای شاخص‌های توسعه استان نیازمند ترویج فرهنگ مطالبه‌گری است و مردم در این زمینه نقش محوری دارند.

وی افزود: در مدت ۱۴ ماهی که در این مسئولیت حضور دارم هر جا دست گذاشتیم رتبه‌های استان در شاخص‌های مختلف از ۲۴ بهتر نبوده است و این سوال مهمی است که با وجود این همه ظرفیت و استعداد چرا باید استان در بخش‌های مختلف عقب بماند.

استاندار اردبیل با اشاره به پایین بودن شاخص استان در بخش زیرساخت‌ها گفت: ما تنها استانی هستیم که مرکز استان راه مناسبی برای ارتباط با مرکز کشور ندارد و شهرستان‌های استان هم راه مناسبی برای ارتباط با مرکز استان ندارند.

عاملی یادآورشد: واقعا تاسف بار و ناراحت کننده است که در اثر تصادف هفت نفر از هم استانی‌ها در اثر سانحه تصادف جان خود را از دست دادند.

مقام عالی دولت در استان اردبیل در تبیین چرایی عقب ماندگی شاخص‌های استان گفت: اگر هرکدام از ما که می‌آییم سنگی روی سنگ گذاشته بودیم امروز وضع استان این گونه نبود.

وی یکی از علل پایین بودن وضعیت شاخص‌های توسعه استان را فقدان مطالبه‌گری در استان عنوان کرد و با بیان اینکه مطالبه‌گری از مسئولان باید در جامعه گسترش یابد، گفت: مردم، نخبگان و افراد دلسوز محور اصلی مطالبه گری هستند و باید فرهنگ مطالبه‌گری در جامعه گسترش یابد تا استان اردبیل به جایگاه حقیقی خود برسد.

عاملی تصریح کرد: برای جبران عقب ماندگی‌های استان همه باید تلاش کنند و از مسئولان اقدام عملی بخواهند.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئولان استان حمایت از ورزش را وظیفه خود می‌دانند و با وجود وضعیت نامناسب اقتصادی کشور، پارسال ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل و اتمام پروژه‌های ورزشی استان اختصاص یافت و این پروژه‌ها در اختیار جوانان قرار گرفت امسال نیز تا پایان سال تلاش می‌شود حمایت‌های لازم از ورزش استان صورت بگیرد.

وی از متولیان ورزش استان خواست با تشکیل کمیته‌ای متشکل از پیشکسوتان فوتبال، مطالبه گران و صاحبنظران مشکلات فوتبال استان را بررسی کرده و برای حل این مشکلات کمک کنند.

استاندار اردبیل همچنین خواستار حمایت بیش از پیش شهرداری و شورای شهر اردبیل از ورزش بویژه فوتبال استان شد و گفت: تلاش می شود امتیاز تیمی حداقل در لیگ دسته دو اخذ شده تا در سال‌های آینده نماینده شایسته ای از این خطه در لیگ‌های برتر فوتبال داشته باشیم.