14:32 - 1401/10/14
کد خبر: 97362

رئیس کل بازرسی استان اردبیل:

سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در راستای نظارت بهتر سازمان بازرسی است

رئیس کل سازمان بازرسی استان اردبیل با بیان اینکه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت از فسادهای احتمالی جلوگیری می‌کند، گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های سامانه تدارکات الکترونیکی دولت استفاده شود و تنها محدود به اعلام برندگان مناقصات و مزایده‌ها نشود.

به گزارش سبلان ما ،محمد کاظمی الموتیرئیس کل بازرسی استان اردبیل ظهر امروزدر همایش استانی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت که با حضور تولیدکنندگان، تامین کنندگان و ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی استان در سالن فدک اردبیل برگزار شد، گفت: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در راستای نظارت بهتر سازمان بازرسی است.

وی با بیان اینکهاستفاده از این سامانه علاوه بر جلوگیری از وقوع فساد باعث شفافیت و گسترش عدالت در خرید، مناقصه و مزایده دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی و عمومی می‌شود، گفت:برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید از تمامی ظرفیت‌های سامانه تدارکات الکترونیکی دولت استفاده شود و تنها محدود به اعلام برندگان مناقصات و مزایده‌ها نگردد.

کاظمی الموتی گفت: باید برای استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت فرهنگ سازی لازم صورت گیرد تا این امر در دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و دولتی نهادینه شود.

رئیس کل سازمان بازرسی استان اردبیل ادامه داد: بدون شک اگر مزایای استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برای مدیران دستگاه های اجرایی به خوبی تشریح شود، آنان از این سامانه استقبال کرده و رغبت بیشتری نشان خواهند داد.

وی خواستار برطرف کردن برخی اشکالات احتمالی این سامانه شد تا خود سامانه بستر ایجاد فساد نباشد و از متولیان امر خواست به موضوعاتی چون بحث آموزش، بومی بودن، جامع و ایمن بودن این سامانه توجه ویژه ای شود و حقی از کسی ضایع نگردد.

رئیس کل بازرسی استان اردبیل با بیان اینکه از ۳۳ شهرداری موجود در استان اردبیل فقط ۶ شهرداری از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت استفاده می‌کنند، گفت: قانون نباید طوری باشد که مدیران دستگاه‌های اجرایی از استفاده از این سامانه گریزان بوده و مجبور به تخلف شوند.

کاظمی الموتی  امکان مشارکت در معاملات دولتی با هر توانمندی مالی و سابقه اجرایی، دسترسی به تمامی فراخوان های خرید، مناقصه و مزایده دولت و نهادهای تابعه، شفافیت در معاملات دولتی، آزادی اطلاعات، تساوی فرصت ها، توزیع عادلانه امکانات، سلامت معاملات دولتی، کاهش زمان سیکل تجاری، بالا بودن امنیت سامانه و پیروی از سیاست های یکسان و مشترک در دستگاه های مشمول را از جمله مزایای استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت عنوان کرد.

 

انتهای پیام/ج